وزارت مالیه‌ی امریکا سه مجوز تازه‌ی را صادر کرده است تا ارسال کمک‌‌های بشردوستانه، کالاها و سایر حمایت‌ها از مردم افغانستان را تسهیل کند. این مجوزها روز 〈چهارشنبه، ۱ جدید〉 از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت مالیه‌ی امریکا صادر شده است تا جریان کمک‌های بشردوستانه و سایر حمایت‌‌ها برای مردم افغانستان باز باشد. وزارت […]

وزارت مالیه‌ی امریکا سه مجوز تازه‌ی را صادر کرده است تا ارسال کمک‌‌های بشردوستانه، کالاها و سایر حمایت‌ها از مردم افغانستان را تسهیل کند. این مجوزها روز 〈چهارشنبه، ۱ جدید〉 از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت مالیه‌ی امریکا صادر شده است تا جریان کمک‌های بشردوستانه و سایر حمایت‌‌ها برای مردم افغانستان باز باشد.

وزارت مالیه‌ی امریکا گفته است که این اقدامات بر تعهد امریکا برای حمایت از مردم افغانستان و ادامه رویه دیرینه‌ی دولت این کشور در مجوز دادن به ارایه کالاها و خدمات بشردوستانه به مناطق تحت تاثیر تحریم‌‌های امریکا تاکید می‌کند. درهمی حال، دیبورا لاینز فرستاده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته که مجوزهای جدید امریکا برای افغانستان یک حرکت عالی است. خانم لاینز افزوده که سازمان ملل با این مجوزهای تازه‌ی وزارت مالیه امریکا، می‌تواند با افراد نیازمند به طور گسترده تری کمک کند. از سویی‌هم، تام وست نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان در صفحه‌ی تویترش نوشته که امریکا برای رسید‌‌گی به بحران بشری در افغانستان سه مجوز عمومی جدید را صادر کرده است.

وی افزوده است : ″این مجوزها صلاحیت‌های موجود را توسعه می‌دهد تا سازمان‌های بین‌المللی و پاسخ دهنده توانایی ارایه انواع گسترده کمک‌ها حفظ حیات و دیگر حمایت چون معارف، انکشاف غیر تجاری را دریابند.″ مجوزهایی که از سوی وزارت مالیه‌ی امریکا صادر شده است به اجرای قطع‌نامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تسهیل کمک‌ های بشردوستانه به افغانستان تصویب شده است، کمک می‌‌کند. این قطع‌نامه از سوی امریکا پیشنهاد شده بود. ادارات ملل متحد بارها وضعیت ‌بشری در افغانستان را وخیم خوانده و گفته‌اند که بیش از ۲۳ میلیون تن در افغانستان با گرسنگی مواجه است، کودکان از سوء‌تغدیه رنج می‌‌برند.