وزارت امور داخله کشور، نبود تجهیزات مدرن به ویژه در بخش هوایی را از چالش های اصلی بر سر راه پیکار با هراس افگنی عنوان می کند. سخنگوی این وزارت می گوید تا زمانی که کشورهای بیرونی افغانستان را در پیکار با تروریزم کمک نکنند، بساط این پدیده در کشور برچیده نخواهد شد. سال سیزده […]

وزارت امور داخله کشور، نبود تجهیزات مدرن به ویژه در بخش هوایی را از چالش های اصلی بر سر راه پیکار با هراس افگنی عنوان می کند. سخنگوی این وزارت می گوید تا زمانی که کشورهای بیرونی افغانستان را در پیکار با تروریزم کمک نکنند، بساط این پدیده در کشور برچیده نخواهد شد.

سال سیزده نود چهار خون بارترین سال برای تروریستان در کشور بوده است. در این سال سی درصد تلفات تروریستان در کشور افزایش یافته است. با آغاز سال جدید خورشیدی عملیات زیرنام “شفق” به هدف سرکوب تروریستان نیز در کشور آغاز شده است. صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله می گوید که این عملیات هم اکنون در ولایت های بدخشان، کندز، هلمند، قندهار، سرپل و ننگرهار جریان دارد.

با آن که بار ها گفته شده است نیروهای امنیتی کشور به نمایندگی منطقه و جهان با تروریزم می جنگند، اما این نیروها همواره به دلیل نبود تجهیزات مدرن به ویژه در بخش هوایی در میدان نبرد با مشکل روبرو بوده اند. سخنگوی وزارت داخله می گوید که مبارزه با تروریزم همکاری های بیشتر جهانی و منطقه ای می طلبد.

چند دسته گی طالبان و حضور گروه تروریستی داعش در شماری از ولایت های کشور بر پیچیدگی جنگ افغانستان افزوده است. به همین دلیل سال روان سال پرچالش در امر مبارزه با تروریزم برای نیروهای امنیتی کشور گفته شده است. اما سخنگوی وزارت داخله می گوید که با تمام ظرفیت نیروهای امنیتی جلو ابتکار تروریستان را در کشور خواهند گرفت.

درحالی وزارت داخله از همکاری های جهانی در کار مبارزه با هراس افگنی سخن می گوید که پیش از این نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، از افزایش دهشت افگنی در کشور هشدار داده است. این مقام ملل متحد گفته است که مبارزه با تروریزم نیازمند همکاری منطقه ای و بین المللی است