وزیر امور خارجه کشور می گوید که که اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از کشورهای بیرونی به هیچ وجه قابل قبول حکومت نیست. آقای ربانی می افزاید که پس از این به هیچ هواپیمای چارتر حامل پناهجویان افغان اجازه نشست در فرودگاه های کشور داده نمی شود. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور (روز چهارشنبه […]

وزیر امور خارجه کشور می گوید که که اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از کشورهای بیرونی به هیچ وجه قابل قبول حکومت نیست. آقای ربانی می افزاید که پس از این به هیچ هواپیمای چارتر حامل پناهجویان افغان اجازه نشست در فرودگاه های کشور داده نمی شود.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور (روز چهارشنبه ۱۸حمل/فروردین) در نشست عمومی مجلس نمایندگان حاضر شد و در باره نگرانی های اعضای مجلس در مورد پناهجویان افغانستانی پاسخ گفت. آقای ربانی می گوید که اخراج اجباری پناهجویان افغان از کشورهای اروپایی برای حکومت افغانستان پذیرفتنی نیست. وزیر امور خارجه کشور می افزاید به تمام نمایندگی های سیاسی در خارج کشور دستور داده است به محافظانِ که پناهجویان را از کشورهای اروپایی به افغانستان انتقال می دهند، ویزا صادر نکنند.

از آغاز موج فرار شهروندان از کشور، تاکنون چهارده هزار و نود یک پناهجو به گونه داوطلبانه دوباره به کشور بر گشته اند و هم اکنون یک هزار و هفت صد پناهجوی دیگر نیز می خواهند به صورت داوطلبانه به کشور برگردند.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور اطمینان می دهد که موافقنامه هایی با اتحادیه اروپا در مورد پناهجویان افغانستان در کشورهای اروپایی از دیگر برنامه هایی است که وزارت خارجه برای حل مشکل پناهجویان روی دست دارد. آقای ربانی تاکید می کند که پس از این به هیچ هواپیمای چارتر حامل پناهجویان افغانستان اجازه داده نمی شود که در فرودگاه های کشور نشست کنند.

درهمین حال سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان می گوید که تاکنون از اخراج اجباری یک صد هزار پناهجوی افغان از کشورهای اروپایی جلوگیری شده است.

فرستادن پیش نویس قانون جذب کارمندان و دپیلومات ها به وزارت عدلیه و همچنان تدوین و فرستادن اصول اساسی سیاست خارجی کشور به مجلس نمایندگان از دیگر دستاورد های وزیر امور خارجه کشور گفته می شود. سرانجام بنا به درخواست وزیر امور خارجه نشست عمومی مجلس نمایندگان سری اعلام شد و آقای ربانی حرف های دیگرش در مورد پناهجویان را بدور از دید رسانه ها به نمایندگان بیان کرد.