صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان یکبار دیگر بر اصلاحات بنیادین در حکومت تاکید می کند. آقای ربانی می گوید که تا رسیدن به مطالبات حزب جمعیت اسلامی افغانستان یک گام به عقب بر نخواهند گشت. در شانزدهمین سالگشت شهادت احمد شاه مسعود، قهرمان ملی کشور، صلاح الدین ربانی […]

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان یکبار دیگر بر اصلاحات بنیادین در حکومت تاکید می کند. آقای ربانی می گوید که تا رسیدن به مطالبات حزب جمعیت اسلامی افغانستان یک گام به عقب بر نخواهند گشت.

در شانزدهمین سالگشت شهادت احمد شاه مسعود، قهرمان ملی کشور، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان، هفته شهید و دیگر مناسبت های تاریخی را یک فرصتی برای بازخوانی و حفظ ارزش های ملی بیان کرد. آقای ربانی گفت که، جهاد و مقاومت ملی مردم افغانستان یکی از افتخارات ملی بوده و هیچگاهی روی اجندای قومی و برتری طلبی استوار نبوده است.

در کنار این مساله، وزیر امور خارجه کشور یکبار دیگر بر اصلاحات بنیادین در حکومت تاکید کرد و گفت که جمعیت اسلامی افغانستان از خواست ها و مطالبات خود که مطرح کرده است، عقب نشینی نمی کند.

چیزی دیگری که رییس جمعیت اسلامی را نگران کرده است وضعیت جاری در کشور است. صلاح الدین ربانی می گوید که برای بیرون رفت از وضعیت کنونی، باید کشور به گونه ای رهبری و مدیریت شود که همه خود را در آن ببیند و حق هیچ کسی تلف نشود.

این در حالیست که اخیرا جمعیت اسلامی افغانستان خواهان اصلاحات بنیادین در حکومت شده است. تغییر در ارگان های امنیتی، برگزاری انتخابات زود هنگام و برکناری مشاور امنیت ملی از خواست های عمده این حزب است.