صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان می گوید که باید برای دفاع از مردم و خاک شوراهای مجاهدین در هر ولایت تشکیل شود. سقوط بخش هایی از کندز چند روز پیش به دست طالبان، سران پیشین جهادی را نگران کرده است. از همین رو (روز پنجشنبه ۹میزان/مهر) شماری از […]

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان می گوید که باید برای دفاع از مردم و خاک شوراهای مجاهدین در هر ولایت تشکیل شود.

سقوط بخش هایی از کندز چند روز پیش به دست طالبان، سران پیشین جهادی را نگران کرده است. از همین رو (روز پنجشنبه ۹میزان/مهر) شماری از فرماندهان پیشین جهادی نشستی را در ولایت پروان راه اندازی کردند.

صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور در این نشست می گوید که سران فرماندهان جهادی گرد هم آمده اند تا نشان دهند که آنها در زمان های مختلف آماده مبارزه با دشمنان افغانستان استند.

وزیر امور خارجه کشور به شهروندان کشور وعده می دهد که به هیچ صورت اجازه نمی دهد که با خون و آرمان شهدا معامله صورت گیرد.

آقای ربانی همچنان به فرماندهان پیشین جهادی پیشنهاد می کند که شوراهای مجاهدین باید در ولایت های مختلف شکل بگیرد تا این شوراها در کنار نیروهای امنیتی در حالات اضطرار از مردم و خاک دفاع کنند.

رییس جمعیت اسلامی افغانستان پیروزی مجاهدین را در اتقاق آنان می داند و تاکید می کند که سران پیشین جهادی می توانند برای نجات کشور کار اساسی انجام دهند.