صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور در ادامه سفرش به ولایت های شمال، به بغلان رفت. وی که در میان شماری زیادی از باشندگان این ولایت صحبت می کرد گفت که مردم افغانستان تسلیم تروریزم نخواهندشد. سقوط شهر کندز به دست گروه طالبان، پای رهبرجوان را به ولایت های […]

صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور در ادامه سفرش به ولایت های شمال، به بغلان رفت. وی که در میان شماری زیادی از باشندگان این ولایت صحبت می کرد گفت که مردم افغانستان تسلیم تروریزم نخواهندشد.

سقوط شهر کندز به دست گروه طالبان، پای رهبرجوان را به ولایت های شمال کشور کشاند. صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور سفر خود را از ولایت پروان آغاز کرد. پس از آن به کندز رفت و سپس وارد بدخشان شد و به ولایت تخار هم رفت.

سرانجام آقای ربانی به ادامه سفرش به ولایت بغلان رفت و از مردم این ولایت خواست با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور همکار باشند و نگذارند تروریستان مناطق شان را ناامن کنند.

رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیرامورخارجه کشور در ولایت بغلان خطاب به مردم گفت که مردم افغانستان از جنایات گروه طالبان آگاه استند و تسلیم تروریستان نخواهند شد.

آقای ربانی می گوید که مردم افغانستان یک ملت اند. وی هشدار می دهد که دشمنان مردم افغانستان باید بدانند که دیگر به نام قوم، سمت، زبان و مذهب مردم را از هم جدا کرده نمی توانند.

رییس جمیعت اسلامی افغانستان و وزیر خارجه کشور از علمای دینی می خواهد که دربرابر وحشت گروه تروریستی طالبان موقف جدی و روشن بگیرند. آقای ربانی یاد آور می شود که هیچ کشور نباید حق مداخله در امور داخلی افغانستان را به خود بدهد.

درهمین حال شماری از مقام های ولایت بغلان از عدم توجه حکومت مرکزی نسبت به این ولایت شکایت می کنند. صفدر محسنی رییس شورای ولایتی بغلان می گوید که دولت مرکزی به این ولایت توجه لازم ندارد و به همین دلیل دامنه ناامنی ها دراین ولایت گسترش یافته است. آقای صفدر هشدار می دهد که اگر دولت مرکزی به این ولایت توجه لازم را نکند، این ولایت با مشکلات فراوان امنیتی مواجه خواهد شد.

این در حالیست که صلاح الدین ربانی نخستین مقام بلند پایه حکومت وحدت ملی است که برای روحیه دادن به نیروهای امنیتی به ولایت های شمال کشور سفر کرده است. به باور بسیاری ها ایستادن مقام های بلند پایه حکومت در کنار نیروهای امنیتی در شرایط دشوار می تواند برای دفاع بهتر از کشور به آنان انگیزه بیشتر بدهد.