صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان، در ادامه سفر خود به ولایت های شمال کشور، صبح امروز وارد تالقان مرکز ولایت تخار شد. آقای صلاح الدین ربانی هرچند مسوول دستگاه سیاست خارجی کشور است، اما در پی پیشروی های اخیر جنگجویان گروه طالبان در شمال و سقوط ولایت کندز، […]

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانستان، در ادامه سفر خود به ولایت های شمال کشور، صبح امروز وارد تالقان مرکز ولایت تخار شد.

آقای صلاح الدین ربانی هرچند مسوول دستگاه سیاست خارجی کشور است، اما در پی پیشروی های اخیر جنگجویان گروه طالبان در شمال و سقوط ولایت کندز، تنها عضو کابینه است که از خطوط اول نبرد در کندز و بدخشان دیدن کرده است.

وزیر خارجه کشور صبح (روز چهارشنبه ۱۵میزان/مهر) به شهر تالقان مرکز ولایت تخار، رفته است؛ شهری که یک و نیم دهه پیش، پایگاه اصلی مقاومت علیه شورشیان گروه طالبان بود.

رییس جمعیت اسلامی از مردم تخار می خواهد که با زنده کردن تاریخ گذشته و خاطرات مقاومت، دشمن را پاسخ دندان شکن بدهند.

آقای ربانی می گوید که با توجه به حساسیت موضوع به شمال کشور آمده است تا نیروهای مردمی را علیه جنگجویان گروه طالبان بسیج کند.

در همین حال شماری از نمایندگان مردم تخار و فرماندهان پیشین جهادی این ولایت، از رییس جمعیت اسلامی می خواهند تا صدای آن ها را به گوش حکومت وحدت ملی برساند.

گفتنیست، هرچند گروه طالبان در ده روز اخیر به صورت غیر مترقبه پیشرفت هایی در شمال کشور داشته و حتا برای چند روز شهرکندز مرکز این ولایت را نیز تصرف کردند، اما با قیام مردم به ویژه فرماندهان و مجاهدین پیشین، جنگجویان طالبان در کندز، تخار و بدخشان به شدت سرکوب شده اند.