از ششمین سالگشت شهادت فرمانده مولانا عبدالرحمان سیدخیلی امروز طی همایشی در ولایت پروان گرامیداشت شد. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانتسان نیز در این محفل اشتراک کرده است. آقای ربانی می گوید که مولانا عبدالرحمن سید خیلی یکی از فرماندهان جسور و شجاع سرزمین قهرمان پرور شمالی بود […]

از ششمین سالگشت شهادت فرمانده مولانا عبدالرحمان سیدخیلی امروز طی همایشی در ولایت پروان گرامیداشت شد. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور و رییس جمعیت اسلامی افغانتسان نیز در این محفل اشتراک کرده است. آقای ربانی می گوید که مولانا عبدالرحمن سید خیلی یکی از فرماندهان جسور و شجاع سرزمین قهرمان پرور شمالی بود که در دوره های جهاد و مقاومت و همچنان در سال های اخیر تا زمان شهادتش، از خود کارنامه های درخشانی به جا گذاشته است.

آقای ربانی می افزاید: “امروز که ما و شما همگی به خاطر بزرگداشت او اینجا جمع شده ایم، به خاطر یادبود از همان فداکاری ها، رشادت ها، قهرمانی های و کارنامه های درخشانش است.”

به گفته رییس جمعیت اسلامی افغانستان، مجاهدین خار چشم دشمنان مردم افغانستان است و دشمن فقط از همین مجاهدین و مقاومتگران ترس دارند نه از دیگر کسی. آقای ربانی می گوید: “این تروریست های باغی در سال های مقاومت، خانه ها و باغ های مردم ما را آتش زدند و زنان و کودکان ما را به رگبار بستند تا با نشان دادن اعمال وحشیانه خویش، مردم ما را بترسانند که تسلیم شوند، اما نه تنها مردم ما تسلیم نشدند که با جسارت و شجاعت بیشتر در برابر این جنایتکاران مقاومت کردند.”

رییس جمعیت اسلامی تاکید می کند: “مردم ما اگر به اندازه کوه هندوکش هم صبر و شکیبایی داشته باشند، باید تمام شده باشد و باید مسئولان پاسخ بدهند که تا چه زمانی ما قربانی بدهیم؟ تا چه زمانی در مقابل دشمنی که به کودک ما رحم نمی کند و سرش را می برد، به زن و ریش سفید ما رحم نمی کند؛ مسجد، مکتب، مدرسه، شفاخانه، جاده، پل و سایر تأسیسات عام المنفعه ما را تخریب و به آتش میزند، سیاست گنگ و مبهم را در پیش بگیریم؟ متأسفانه برای بعضی ها تداوم اعمال جنایت کارانه این تروریست ها سود بخش است و حتا کسانی هم هستند که اگر مثل این تروریست ها خود را منفجر کرده نمی توانند، اما اعمال آن ها را توجیه می کنند که هیچ تفاوتی با همان تروریست ها ندارند.”

به آقای ربانی، همانگونه که تروریست ها قابل ترحم نیستند، حامیان تروریست ها و همچنان آنهایی که با اعمال و یا گفتار شان، جنایات این تروریست ها را توجیه می کنند، نباید بیشتر از این قابل بخشش و ترحم باشند.