کمیسیون مستقل انتخابات جزییات تقویم انتخابات ریاست جمهوری را همگانی کرد. بر اساس تقویم اعلام شده، انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات مجلس نمایندگان ولایت غزنی در سی و یکم ماه حمل سال آینده و انتخابات شورای ولایتی و شوراهای ولسوالی در سی ام ماه سنبله سال آینده برگزار خواهد شد. پس از فیصله کمیسیون […]

کمیسیون مستقل انتخابات جزییات تقویم انتخابات ریاست جمهوری را همگانی کرد. بر اساس تقویم اعلام شده، انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات مجلس نمایندگان ولایت غزنی در سی و یکم ماه حمل سال آینده و انتخابات شورای ولایتی و شوراهای ولسوالی در سی ام ماه سنبله سال آینده برگزار خواهد شد.

پس از فیصله کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، روز چهارشنبه رهبری کمیسیون انتخابات جزییات تقویم انتخابات ریاست جمهوری را همه گانی کرد. گل آجان عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات مجلس نمایندگان ولایت غزنی در سی و یکم ماه حمل و انتخابات شورای ولایتی و شوراهای ولسوالی در سی ام ماه سنبله سال آینده برگزار خواهد شد.

درهمین حال، شماری از نهادهای ناظر بر روند انتخابات می گویند که کمیسیون انتخابات با راه اندازی بازی های تاکتیکی در پی به تاخیر انداختن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است. یوسف رشید رییس اجراییه فیفا، می گوید که رهبری کمیسیون انتخابات ناتوان است و باید برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در رهبری کمیسیون تغییرات به وجود بیاید.

از سویی هم، شماری از اعضای مجلس نمایندگان رهبری کنونی کمیسیون مستقل انتخابات را در کار برگزاری و مدیریت انتخابات های آینده ناتوان می دانند.

در حالی کمیسیون مستقل انتخابات جزییات تقویم انتخابات ریاست جمهوری را همگانی کرد که بحث گفتگوهای صلح میان حکومت و طالبان به شدت جریان دارد. شایعاتی وجود دارد که اگر طالبان به گفتگو با حکومت حاضر شود ممکن است تا نتیجه دادن گفتگوهای صلح برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به تاخیر بیافتد.