کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری شنبه هفته آینده آغاز می شود. براساس تقویم کمیسیون انتخابات، روندهای مقدماتی انتخابات در جریان زمستان امسال ادامه یافته و در سی و یک حمل سال آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزاری شود. کمیسیون بیست و پنجم جوزای نود وهشت را زمان اعلام […]

کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری شنبه هفته آینده آغاز می شود.

براساس تقویم کمیسیون انتخابات، روندهای مقدماتی انتخابات در جریان زمستان امسال ادامه یافته و در سی و یک حمل سال آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزاری شود. کمیسیون بیست و پنجم جوزای نود وهشت را زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری درنظر گرفته است.

گل آجان عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون انتخابات می گوید که روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری شنبه هفته پیشرو آغاز می‌شود. وی می افزاید که ثبت نام نامزدان ریاست جمهوری از روز شنبه هفته آینده آغاز شده تا دوازده ماه جدی ادامه خواهد یافت. او آمادگی همه جانبه کمیسیون انتخابات در پیشبرد این روند را اعلام کرده و گفته است که کمیسیون سعی خواهد کرد، روندهای مقدماتی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را که زمان ‌بندی آن قبلا مشخص شده به شفافیت به پیش ببرد.

رییس کمیسیون انتخابات همچنان آمادگی کمیسیون انتخابات را در پیشبرد روندهای مقدماتی انتخابات پارلمانی درغزنی که قرار است همزمان در سی و یک ماه حمل سال آینده برگزار شود نیز اعلام کرده است. آقای صیاد، می گوید که آمادگی های تخنیکی در کمیسیون گرفته شده تا روند ثبت نام رای دهندگان در غزنی دوباره آغاز کند.

این درحالی است که نهادهای ناظر بر روند انتخابات آمادگی های کمیسیون برای پیشبرد روندهای مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری و مجلس نمایندگان ولایت غزنی که قرار است غالبا در جریان زمستان به پیش برده شود را ناقص و ناکافی خوانده اند. مسوولان این نهادها می گویند که سردی هوا در بیشتر مناطق کشور پیشرفت روندهای مقدماتی انتخابات را با مشکل روبه رو کرده و زمینه ساز تاخیر انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.