رییس کمیسیون مستقل انتخابات بار دیگر تاکید می کند که نتایج ابتدایی سی و دو ولایت را در دوم ماه قوس و تنها ولایت کابل را در دهم این ماه اعلام می کند. یکماه از آغاز برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان می گذرد. ظاهرا دیده می شود که تاکنون از نتایج انتخابات خبری نیست. هرچند در […]

رییس کمیسیون مستقل انتخابات بار دیگر تاکید می کند که نتایج ابتدایی سی و دو ولایت را در دوم ماه قوس و تنها ولایت کابل را در دهم این ماه اعلام می کند.

یکماه از آغاز برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان می گذرد. ظاهرا دیده می شود که تاکنون از نتایج انتخابات خبری نیست. هرچند در تقویم انتخابات نزدهم ماه عقرب روز اعلام نتایج ابتدایی پیش بینی شده بود. چندی پیش کمیسیون انتخابات اعلام کرد که بنا به بلند بودن حجم کار در کمیسیون، دوهفته اعلام نتایج ابتدایی را به تعویق انداخت. با این حال، زمان اندکی به دوم ماه قوس روز اعلام نتایج ابتدایی باقیمانده است. عبدلبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که تا کنون ۳۹ اعشاریه چهار درصد کار در کمیسیون برای اعلان نتایج ابتدایی پیش رفته است. رییس کمیسیون انتخابات یک بار دیگر تاکید می کند که نتایج ابتدایی ۳۲ ولایت را در دوم ماه قوس و تنها ولایت کابل را در دهم این ماه اعلام می کند.

رییس کمیسیون انتخابات روند باز شماری آرا را در یازده ولایت پایان یافته اعلام می کند و می گوید که در شماری از ولایت های دیگر روند باز شماری آرا جریان دارد.

درهمین حال، علی رضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی باز شماری آرا را از سوی کمیسیون مستقل انتخابات مسخره آمیز می خواند و تاکید می کند که آرای بدون بایومتریک شده از نظر آنان قابل قبول نیست.

در حالی کمیسیون شکایات انتخاباتی یکبار دیگر بر بی اعتبار شدن آرای بیدون بایومتریک تاکید می کند که چندی پیش در اعلامیه ای مشترک با کمیسیون مستقل انتخابات از خواست خود مبنی برباطل شدن آرای بدون بایومتریک، گذشته بود.