کمیسیون مستقل انتخابات نشست مشورتی را با شماری از عالمان دین در کابل برگزار کرد. رییس کمیسیون انتخابات، برگزاری انتخابات را در کشورها یک اصل دینی می داند و از تمامی عالمان دینی کشور می خواهد که شهروندان را از طریق منابر به حضور گسترده به پای صندوق های رای دهی تشویق کنند. در حالی […]

کمیسیون مستقل انتخابات نشست مشورتی را با شماری از عالمان دین در کابل برگزار کرد. رییس کمیسیون انتخابات، برگزاری انتخابات را در کشورها یک اصل دینی می داند و از تمامی عالمان دینی کشور می خواهد که شهروندان را از طریق منابر به حضور گسترده به پای صندوق های رای دهی تشویق کنند.

در حالی کمیسیون مستقل انتخابات نشست مشورتی را با شماری از عالمان دینی در کابل برگزار کرده است که چند روز دیگر به زمان برگزاری انتخابات باقی مانده است. گل آجان عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که عالمان دین برای تشویق شهروندان پای صندوق های رای نقش اساسی دارند.

در همین حال، شماری از عالمان دین، اصل انتخابات را یک اصل مشروع می دانند و می گویند برای تعیین سرنوشت در یک کشور باید از این اصل کار گرفته شود. شمس الوطن یکی از عالمانی دینی از شهروندان کشور می خواهد که به پای صندوق های رای بروند و به نامزدان شایسته رای دهند.

ازسویی هم، شمار دیگری از عالمان دین می گویند که کمیسیون انتخابات نشست مشورتی با عالمان دین با تاخیر برگزار کرده است. به باور آنان، کمیسیون مستقل انتخابات هر زمانی که با مشکل رو به رو شد به عالمان دین مراجعه می کند. مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که عالمان دین در تشوق مردم برای سهم گرفتن در روندهای انتخاباتی نقش موثر دارند.