ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا از اداره طالبان بیرون شد. مسوولان امنیتی می گویند نظامیان کشور دیشب توانستند طالبان را از این ولسوالی بیرون برانند. ولسوالی جانی ‌خیل پکتیا یازده روز پیش، پس از محاصره طولانی ‌مدت و جنگ شدید به تصرف طالبان درآمده بود. این ولسوالی در شرق پکتیا موقعیت دارد که، با ولایت […]

ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا از اداره طالبان بیرون شد. مسوولان امنیتی می گویند نظامیان کشور دیشب توانستند طالبان را از این ولسوالی بیرون برانند.

ولسوالی جانی ‌خیل پکتیا یازده روز پیش، پس از محاصره طولانی ‌مدت و جنگ شدید به تصرف طالبان درآمده بود. این ولسوالی در شرق پکتیا موقعیت دارد که، با ولایت خوست هم‌ هم مرز است. مسوولان محلی و فعالان مدنی ولایت پکتیا می گویند که طالبان قصد دارند بخشی از شورای کویته را به این ولسوالی منتقل کنند. اما ظاهرا طالبان در این کار موفق نشده اند. مسوولان امنیتی پکتیا می ‌گویند که، نظامیان کشور دوشنبه شب در مرکز ولسوالی جانی ‌خیل پکتیا رسیدند و کنترول این ولسوالی را به دست گرفته اند. اسدالله شیرزاد فرمانده زون سه صد و سه سپین‌غر پلیس امروز به رسانه ها گفت که، دوشنبه شب در عملیات بازپس ‌گیری ولسوالی جانی ‌خیل، دوازده فرد وابسته به گروه طالبان کشته شدند و شماری دیگر آنان زخم برداشته اند. به گفته آقای شیرزاد، مقدار زیاد سلاح و جنگ افزار طالبان نیز در این ولسوالی به جا مانده است.