شهر کندز شب گذشته به طور کلی از حضور افراد وابسته به گروه طالبان پاکسازی شده است. شماری از افراد وابسته به گروه طالبان، نه روز پیش بر شهر کندز حمله کردند و بخش هایی از این شهر را تصرف کردند. سه شنبه شب پس از درگیری شدید میان نظامیان کشور و طالبان، در شرق […]

شهر کندز شب گذشته به طور کلی از حضور افراد وابسته به گروه طالبان پاکسازی شده است. شماری از افراد وابسته به گروه طالبان، نه روز پیش بر شهر کندز حمله کردند و بخش هایی از این شهر را تصرف کردند.

سه شنبه شب پس از درگیری شدید میان نظامیان کشور و طالبان، در شرق شهر کندز، افراد وابسته به این گروه از تمامی ساحات این شهر بیرون رانده شدند. ساحات چاله مزار، سه‌ درک، زاخیل، حوزه سه، نوآباد، سه ‌صد فامیلی، بالاحصار، قهوه ‌خانه و خاکنی که پیش از این در کنترل طالبان بود؛ سه شنبه شب به اداره نظامیان کشور درآمد. در حال حاضر وضعیت در شهر کندز به حالت عادی برگشته است و مردم به کارهای خود برگشته اند.

نه روز پیش طالبان از چهار طرف بر شهر کندز حمله کردند و خود را تا چوک کندز رساندند. در درگیری ها میان نظامیان کشور و طالبان در این مدت تلفات و خساراتی زیاد به غیرنظامیان وارد شده است.

باشندگان متضرر شده کندز گفته اند که تاکنون کمکی برای آنان نرسیده است. همزمان عبدالحمید عالم رییس صحت عامه ولایت کندز می گوید که از آغاز حمله های طالبان بر شهر کندز تا بیرون رانده شدن آنان حدود چهار صد زخمی به شفاخانه های این ولایت منتقل شده اند.