مسوولان محلی غزنی می گویند که یازده مسافر در ولسوالی اندر این ولایت از سوی طالبان به شهادت رسیدند. محمد امان حمیم والی غزنی می گوید که افراد نخست از سوی طالبان ربوده شدند و سپس به شهادت رسیدند. اما مسوولان امنیتی در ولسوالی اندر ولایت غزنی می‌گویند که طالبان مسلح یازده تن از نظامیان […]

مسوولان محلی غزنی می گویند که یازده مسافر در ولسوالی اندر این ولایت از سوی طالبان به شهادت رسیدند. محمد امان حمیم والی غزنی می گوید که افراد نخست از سوی طالبان ربوده شدند و سپس به شهادت رسیدند.

اما مسوولان امنیتی در ولسوالی اندر ولایت غزنی می‌گویند که طالبان مسلح یازده تن از نظامیان کشور را در این ولسوالی شهید کرده اند. به گفته‎ی مسوولان امنیتی، سه تن از این افراد مربوط نیروهای امنیت ملی و هشت تن دیگر شان سربازان ارتش و پلیس ملی بودند. هاشم زواک فرمانده پلیس ولسوالی اندر ولایت غزنی می‌گوید که این رویداد روز گذشته در روستای کمال‌خیل اندر صورت گرفته است و یازده نظامی از سوی هراس افگنان شهید شده اند. وی می افزاید که افراد وابسته به گروه طالبان، به کسانی که در ارگانهای حکومتی این ولسوالی کار می‌کنند هشدار داده اند که در صورت گرفتاری تیرباران خواهند شد.

در همین حال، محمد امان حمیم والی غزنی می گوید که افراد نخست از سوی طالبان ربوده شدند و سپس به شهادت رسیدند.

به گفته والی غزنی، این شهیدان از ولایت های کندهار، هلمند پکتیا می خواستند به طرف کابل بروند که در مسیر راه ازسویی افراد مسلح ربوده شدند و به شهادت رسیدند.

ولسوالی اندر ولایت غزنی از نا امن ‌ترین ولسوالی‌های این ولایت است که افراد وابسته به گروه طالبان در آن جا حضور گسترده دارند. گروه طالبان پیش از این چندین بار نظامیان کشور را پس از گرفتاری کشته اند. پیش از رویداد غزنی، طالبان در ولسوالی دهراوود ارزگان یازده تن از سربازان ارتش ملی را کشتند و یازده تن دیگر آنان را با خود بردند.