عالمان دینی به پیشواز سومین سالگشت مارشال محمد قسیم فهیم معاون سابق ریاست جمهوری، همایشی گرامیداشت در کابل برگزار کردند. به پیشواز سومین سالگشت درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم معاون پیشین ریاست جمهوری، شماری از عالمان دین با راه اندازی همایشی در کابل ازرشادت و فداکاری های وی در دوره های جهاد و مقاومت مردم […]

عالمان دینی به پیشواز سومین سالگشت مارشال محمد قسیم فهیم معاون سابق ریاست جمهوری، همایشی گرامیداشت در کابل برگزار کردند.

به پیشواز سومین سالگشت درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم معاون پیشین ریاست جمهوری، شماری از عالمان دین با راه اندازی همایشی در کابل ازرشادت و فداکاری های وی در دوره های جهاد و مقاومت مردم افغانستان ستایش کردند.

محمد ایاز نیازی عالم دین می گوید که مارشال محمد قسیم فهیم افزون بر فعالیت های نظامی اش عالم دوست و حامی دین نیز بود. این عالم دین همچنان با تاکید بر تامین صلح در کشور یک بار دیگر از مخالفان مسلح حکومت می خواهد که به روند گفتگوهای صلح حاضر شوند. عالمان دین از شهروندان کشور نیز می خواهند که در راستای تامین صلح در کشور تلاش کنند و تعصبات قومی را کنار بزنند.

درهمین حال، ادیب فهیم فرزند مارشال فهیم و معاون اول ریاست عمومی امنیت ملی باتوجه به فعالیت های مارشال فهیم در کار تامین امنیت در کشور، بر انگیزه دادن نظامیان کشور در کار مبارزه با هراس افگنان تاکید می کند.

مارشال محمد قسیم فهیم معاون پیشین ریاست جمهوری درهژدهم حوت/اسفند، سال ۱۳۹۲ به اثر بیماری در کابل درگذشت.