شماری از عالمان دینی کشور در واکنش به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس می گویند که بیت المقدس خط سرخ مسلمانان جهان است. آنان با تاکید بر این که از مردم فلسطین حمایت می کنند می گویند که کشور های اسلامی باید بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسند.  (روز سه شنبه […]

شماری از عالمان دینی کشور در واکنش به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس می گویند که بیت المقدس خط سرخ مسلمانان جهان است. آنان با تاکید بر این که از مردم فلسطین حمایت می کنند می گویند که کشور های اسلامی باید بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسند.

 (روز سه شنبه ۱ جوزا) شماری از عالمان دین و شهروندان کشور در کابل جمع شدند تا واکنش خود را نسبت به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس ابراز کنند. مولوی مختار مفلح، عالمان دین می گوید که بیت المقدس خط سرخ مسلمانان جهان است و مسلمانان در حمایت از مردم فلسطین خواهند ایستاد. این عالمان دین تاکید می کند که کشورهای اسلامی باید بیت المقدس را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسند.

عالمان دینی کشور همچنان از حکومت افغانستان می خواهند که از دولت فلسطین بخواهد که سفارت خود را در افغانستان باز کند. درهمین حال، شماری از باشندگان پایتخت از عالمان دینی کشور می خواهند که منبر مساجد را مرکز داد خواهی برای فلسطین کنند.

این در حالیست که آمریکا حدود یک هفته قبل سفارت خود را از تلبیب به بیت المقدس منتقل کرد. این اقدام در حالی انجام ‌شد که فلسطینیان آن را ضربه‌ای مهلک به روند صلح خواندند. به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسراییل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر در قالب یک حرکت نمادین، از شعارهای مهم دونالد ترامپ در کارزار های انتخابی اش بود.