وزارت ارشاد حج و اوقاف از تمامی افرادی که سن ‌شان بالای شصت سال است و یا هم به امراض مختلف گرفتار هستند خواسته که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از رفتن به مساجد خودداری کنند. سرپرست این وزارت، امروز در جمعی از عالمان دین در کابل گفت هیچ تضمینی وجود ندارد که این […]

وزارت ارشاد حج و اوقاف از تمامی افرادی که سن ‌شان بالای شصت سال است و یا هم به امراض مختلف گرفتار هستند خواسته که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از رفتن به مساجد خودداری کنند. سرپرست این وزارت، امروز در جمعی از عالمان دین در کابل گفت هیچ تضمینی وجود ندارد که این افراد در مساجد به ویروس کرونا مبتلا نشوند.

این عالمان دین روز یکشنبه در کابل گرد هم آمدند و درباره چگونگی پیش گیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا سخن گفتند. آنان می گویند که اسلام به زندگی بشریت اهمیت ویژه ای قایل شده است و توصیه های بهداشتی به هدف پیش گیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا باید جدی گرفته شود.

مولوی عابد از عالمان دینی کشور می گوید که مردم حین ادای نماز در مساجد نکات عمده را مراعات کنند. از جمله وضو کردن در خانه و تنها ادای نمازهای فرض در مسجد.

با این حال، عبدالحکیم منیب، سرپرست وزارت ارشاد حج و اوقاف می گوید که افراد بالاتر از شصت سال باید نماز خود را در خانه ادا کنند. براساس توصیه های بهداشتی، مقاومت این افراد در برابر ویروس کرونا کم است.

سرپرست وزارت ارشاد حج و اوقات می افزاید که مسلمانان دو راه برای پیش گیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا دارند؛ دعا و توجه جدی به توصیه های بهداشتی.