شماری از عالمان دین از میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم با راه اندازی همایشی در کابل بزرگداشت کردند. عالمان دین می‎گویند کسانی که رسول کریم صلی الله علیه وسلم را دوست دارند، باید اخلاق و روش او را سرمشق زندگی خود قرار دهند. ستاره تابناک حق و عدالت حضرت محمد صلی الله علیه […]

شماری از عالمان دین از میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم با راه اندازی همایشی در کابل بزرگداشت کردند. عالمان دین می‎گویند کسانی که رسول کریم صلی الله علیه وسلم را دوست دارند، باید اخلاق و روش او را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

ستاره تابناک حق و عدالت حضرت محمد صلی الله علیه وسلم زمانی به دنیا قدم گذاشت که جهان به خصوص سرزمین عرب در جهالت ظلم، فساد و فحشا دست و گریبان بود. دختران زنده به گور می‎شدند و زنان ارزشی نداشتند. در جنگ های قبیله‎ای دختران و زنان اسیر و به زور مورد تجاوز قرار می‎گرفتند.

اما پس از بعثت پیامبر بزرگوار اسلام انسان ها به ویژه زنان ارزش و جایگاه انسانی پیدا کردند.

مولوی عالم ثاقف می‎گوید که مسلمانان باید عملکرد و شئون زندگی شانرا بر روش زندگی حضرت محمد صلی الله علیه وسلم عیار بسازند. به گفته آقای ثاقف، کسانیکه رسول کریم صلی الله علیه وسلم را دوست دارد، باید اخلاق و روش پیامبر را سرمشق زندگی قرار دهند تا در دنیا و آخرت صاحب ثواب شوند.

امسال از میلاد پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم در تمام ولایت ها و ولسوالی های کشور گرامیداشت شده است.