از دهم محرم روز عاشورا در کابل گرامیداشت شد. در همایشی که به همین مناسبت برگزار شده بود شماری از عالمان و مردم عام شرکت کردند. عالمان دین حمله بر زیارت سخی و مسجد چهار یار مصطفی را نیکوهش می کنند. عزاداران قیام حسینی در روز دهم محرم به تاسی از نماز عاشورای حسینی این […]

از دهم محرم روز عاشورا در کابل گرامیداشت شد. در همایشی که به همین مناسبت برگزار شده بود شماری از عالمان و مردم عام شرکت کردند. عالمان دین حمله بر زیارت سخی و مسجد چهار یار مصطفی را نیکوهش می کنند.

عزاداران قیام حسینی در روز دهم محرم به تاسی از نماز عاشورای حسینی این جا نماز پیشین را ادا کردند. عزاداران حسینی می گویند که حضرت اماحسین علیه اسلام در بحرانی ترین شرایط جنگی نماز سروقت را فراموش نکرد.

درهمین حال عالمان دین قیام حسین علیه سلام را مبارزه حق در برابر بی عدالتی ها و اصلاح نظام اسلامی عنوان می کنند. آنان حمله بر زیارت سخی و مسجد چهار یار مصطفی در کابل را نیکوهش می کنند. عباس حسن زاده عالم دین می گوید که دشمنان مردم افغانستان با این عملکرد شان می خواهند میان مردم تفرقه ایجاد کنند و جنگ مذهبی را دامن زنند. این عالمان دین بر وحدت و یک پارچگی امت اسلامی تاکید می کند و از عزاداران حسینی می خواهد که در برابر دسیسه های دشمنان مردم افغانستان هوش یار باشند.

این درحالیست که همه ساله در شماری از کشورهای اسلامی از قیام عاشورای حسینی بزرگداشت می شود.