شماری از عالمان دین می گویند که برخی از حلقات به نام روند صلح، به دنبال تامین منافع اند و به نفع خود و تیم خود کار می کنند. عالمان دین می گویند که نباید روند صلح به پروژه تبدیل شود. از چند روز به این سو رایزنی های سران گروه طالبان در پیوند به […]

شماری از عالمان دین می گویند که برخی از حلقات به نام روند صلح، به دنبال تامین منافع اند و به نفع خود و تیم خود کار می کنند. عالمان دین می گویند که نباید روند صلح به پروژه تبدیل شود.

از چند روز به این سو رایزنی های سران گروه طالبان در پیوند به آتش بس جریان دارد، اما تاکنو این گروه روی آتش بس تصمیم نگرفته است. منابع نزدیک به طالبان گفته اند که هنوزهم رایزنی ها در خصوص چگونگی آتش بس جریان دارد. شماری از عالمان طی همایشی در کابل خواهان آتش بس فوری میان طرف های درگیر جنگ جاری در کشور اند.

عالمان دین می گویند که شماری از حلقات به نام روند صلح به دنبال پروژه اند و به نفع خود و تیم خود کار می کنند. به گفته آنان این مساله مردم افغانستان را نگران کرده است.

عالمان دین همچنان از پنهان کاری در روند گفتگوهای صلح میان آمریکا و طالبان نگرانی می کنند و می گویند که هر نشست و فیصله راجع به سرنوشت مردم افغانستان، باید با مردم شریک شود.

از سویی هم، روزنامه وال‌سترت ژورنال روز شنبه گزارش داد که شورای رهبری طالبان که در شهر کویته پاکستان مستقر است، با حضور هبت الله آخندزاده، رهبر این گروه تشکیل جلسه داده و حمایت خود را از بر قراری آتش ‌بس موقت در افغانستان اعلام کرده است. این روزنامه گفته است که رهبری گروه طالبان در کویته پاکستان برقراری آتش‌بس در افغانستان را برای مدت یک هفته تایید کرده است.