از دوازدهم ربیع الاول که مصادف با میلاد پر سعادت حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه‌وسلم است، در کشورهای اسلامی گرامی‌داشت می‌شود. بیش‌تر مسلمانان و کشورهای اسلامی روز تولد حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وسلم را جشن می‌‌گیرند و به خاطر تولد او به شادمانی پرداخته، از این روز با ختم‌هاى قران مجید، خیرات و صدقات بزرگ‌داشت مى‌کنند. حضرت […]

از دوازدهم ربیع الاول که مصادف با میلاد پر سعادت حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه‌وسلم است، در کشورهای اسلامی گرامی‌داشت می‌شود.

بیش‌تر مسلمانان و کشورهای اسلامی روز تولد حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وسلم را جشن می‌‌گیرند و به خاطر تولد او به شادمانی پرداخته، از این روز با ختم‌هاى قران مجید، خیرات و صدقات بزرگ‌داشت مى‌کنند. حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وسلم در دوازدهم ماه ربیع الاول سال ۵۷۱ میلادی، در مکه، قدم به جهان گشود. حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وسلم از کودکی به داشتن اوصاف نیک مشهور بود و تا پایان عمرش مردم را به خدا پرستی، اخلاق نیکو و کارهای خوب دعوت کرد. عالمان دین می‌گویند که اخلاق پیامیر مشعل راه و هدایت تمام مسلمانان جهان است و در تمام ابعاد زندگی مسلمانان باید از پیامبر الگو بگیرند.

عالمان دین با تاکید بر این‌که داشتن اخلاق نیک مهم‌ترین عامل جذب افراد و تقویت پیوند اجتماعی است می‌گویند که پیامبر اکرم با این ویژگی‌های اخلاقی، برای هدایت مسلمانان راه راست، دعوت می‌کرد.

این در حالی‌است که حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وسلم، پس از سال‌ها دعوت به سوی یکتا پرسی و برخورد نیک و پسندیده با مردم، به عمر ۶۳ سالگی چشم از جهان بست.