رییس کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی می گوید که کار این کمیسیون نود درصد پیش رفته است و تا بیست روز دیگر آخرین طرح پشنهادی اصلاح نظام انتخاباتی را به حکومت ارایه می کند. کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی تاکنون ۷۰ نوع تقلب و تخلف انتخاباتی را شناسایی کرده است و نخستن طرح پیشنهادی خود را نیزبه […]

رییس کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی می گوید که کار این کمیسیون نود درصد پیش رفته است و تا بیست روز دیگر آخرین طرح پشنهادی اصلاح نظام انتخاباتی را به حکومت ارایه می کند.

کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی تاکنون ۷۰ نوع تقلب و تخلف انتخاباتی را شناسایی کرده است و نخستن طرح پیشنهادی خود را نیزبه حکومت ارایه کرده است. شاه سلطان عاکفی رییس این کمیسیون می گوید که کار شان تا ۹۰ درصد پیش رفته است و تا بیست روز دیگر آخرین طرح پیشنهادی خود را به حکومت ارایه می کنند.

آقا عاکفی می گوید نقش احزاب سیاسی در انتخابات مهم است و سبب ترویج بیشتر مردم سالاری در کشور می شود.

از سوی دیگر در طرح پیشنهادی کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی برای زنان در شوراهای ولایتی و شوراهای ولسوالی ۲۵ درصد سهم در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی از حکومت می خواهد که پیشنهاد های این کمیسیون را برای اصلاحات در نظام انتخاباتی و جلوگیری از تقلب و تخطی های انتخاباتی عملی کند.

این کمیسیون نیز در طرح پیشنهادی خود برای جلوگیری از تقلب و تخطی های انتخاباتی پیشنهاد کرده است که افراد متقلب در انتخابات باید مورد پی گرد عدلی و قضایی قرار گیرند.