زنان قشر توانایی همه جوامع بشری، خصوصا در افغانستان قشری که بیش از مردان یک جامعه برای پیشبرد زندگی خود و خانواده شان تلاش می‌کنند و پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی، محدودیت‌هایی علیه این قشر وضع شده است. در تازه‌ترین مورد وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی با نصب […]

زنان قشر توانایی همه جوامع بشری، خصوصا در افغانستان قشری که بیش از مردان یک جامعه برای پیشبرد زندگی خود و خانواده شان تلاش می‌کنند و پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی، محدودیت‌هایی علیه این قشر وضع شده است.

در تازه‌ترین مورد وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی با نصب آگاهی‌های در شهر کابل به زنان توصیه کرده تا حجاب بپوشند. اما مارت اسلامی در این پوسترها حجاب را با پوشیدن چادری و برقع یا نقاب سیاه خلاصه کرده است. صادق عاکف مهاجر، سخن‌گوی وزارت امر بالمعروف و نهی از منکر امارت اسلامی می گوید که نشر این پوسترها جنبه تشویقی برای زنان افغانستان به حجاب اسلامی دارد. وی هم‌چنان تاکید کرده است که این توصیه به معنا این نیست که در صورت عدم عملی کردن آن، زنان مجازات شوند.  در همین حال، باز محمد رحیمی، یکی از عالمان دین می‌گوید که در مورد پوشانیدن چهره‌ی زنان، بین علمای دین اسلام اختلافاتی وجود دارد. این در حالی‌است که پیش از این، وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت پس از نشر اعلامیه‌ای شش ماده ‌ای در مورد سفر زنان، از رانندگان موترهای نیز خواسته تا زنان بدون حجاب اسلامی را سوار موتر خود نکنند. گفتنی‌است که پس از به قدرت رسیدن امارت شماری از دختران از حق تحصیل و کار بازمانده اند و اما امارت اسلامی بارها تاکید کرده است که زمینه‌ی تحصیلی و شغلی را در چوکات اسلام برای زنان فراهم می‌کند.