اعضای مجلس نمایندگان در دومین روز کاری سال ششم دور شانزدهم به هدف تعیین هیأت تازه اداری پای صندوق های رأی دهی رفتند، اما تنها توانستند دبیر/منشی این مجلس را انتخاب کنند. مطابق اصول داخلی مجلس نمایندگان باگذشت هرسال به جز رییس، کرسی دیگر اعضای هیأت اداری به رای گذاشته می شود. به همین دلیل […]

اعضای مجلس نمایندگان در دومین روز کاری سال ششم دور شانزدهم به هدف تعیین هیأت تازه اداری پای صندوق های رأی دهی رفتند، اما تنها توانستند دبیر/منشی این مجلس را انتخاب کنند.

مطابق اصول داخلی مجلس نمایندگان باگذشت هرسال به جز رییس، کرسی دیگر اعضای هیأت اداری به رای گذاشته می شود. به همین دلیل اعضای مجلس نمایندگان در نشست روز دوشنبه ۱۷حوت/اسفند، به پای صندوق های رأی به هدف تعیین هیأت اداری رفتند؛ اما سرانجام تنها توانستند، دبیر/منشی مجلس را انتخاب کنند. در نشست عمومی مجلس دوصد و بیست عضو مجلس حاضر بودند و عبدالرووف انعامی توانست با کسب یکصد و هفده رأی به عنوان منشی مجلس انتخاب شود.

ظاهر قدیر، میرویس یاسینی، عبدالحفیظ منصور و عبدالقادر زازی برای رسیدن به کرسی معاونیت نخست مجلس رقابت کردند که هیچ کدام آنان نتوانستند رأی اکثریت اعضای مجلس را کسب کند و به حیث معاون نخست انتخاب شوند.

معاونیت دوم مجلس نیز میان نذیراحمد احمدزی، مولوی رحمان رحمانی و عبدالقیوم سجادی به رای گیری گذاشته شد که هیچ کدام آنان نتوانستند به این کرسی برسند.

برای رسیدن به کرسی معاونیت منشی هم هیچ یک از رقابت کنندگان نتوانستند کامیاب شوند. برای کسب این کرسی عرفان الله عرفان، وژمه صافی و ربابه پروانی رقابت کردند.

حالا دیده شود که مجلس نمایندگان در چند نشست می تواند همه اعضای هیأت اداری خود را انتخاب کند.