معاون شورای بلوچ های افغانستان از قید امنیت ملی رها شد. وی پیش از این در نشستی که به حمایت از استاد عطامحمد نور والی بلخ در کابل برگزار شده بود، شماری از حلقه های داخل نظام را به حمایت از تروریستان داعش متهم کرده بود. عبدالغنی بلوچ معاون شورای بلوچ های افغانستان از بهر […]

معاون شورای بلوچ های افغانستان از قید امنیت ملی رها شد. وی پیش از این در نشستی که به حمایت از استاد عطامحمد نور والی بلخ در کابل برگزار شده بود، شماری از حلقه های داخل نظام را به حمایت از تروریستان داعش متهم کرده بود.

عبدالغنی بلوچ معاون شورای بلوچ های افغانستان از بهر اظهاراتش مبنی بر حمایت برخی حلقات در داخل نظام از تروریستان داعش از سوی امنیت ملی دو روز پیش بازداشت شده بود. آقای بلوچ می گوید که ماموران امنیت ملی او را از نزدیک مسجد عید گاه بازداشت کردند. معاون شورای بلوچ های افغانستان ادعا می کند که از سوی مأموران امنیت ملی لت و کوب شده است. آقای بلوچ تاکید می کند که بازداشت او از سوی امنیت ملی انگیزه سیاسی دارد.

شماری از فعالان سیاسی این کار حکومت را نقض قانون آزادی بیان می دانند و به حکومت هشدار می دهند که ادامه این گونه بازداشت ها سبب بی اعتمادی بیشتر مردم خواهد شد.

عبدالغنی بلوچ همچنان، می گوید که قوم بلوچ به هدف رسیدن به عدالت، از استاد اعطا محمد نور والی بلخ اعلام حمایت کرده است و از هیچ تهدید نمی هراسند.

استاد اعطا محمد نور در واکنش به بازداشت عبدالغنی بلوچ به ریاست امنیت ملی هشدار داده است که از بازداشت و تهدیدها علیه فرماندهان، شخصیت های متنفذ، اعضای جامعه مدنی، فعالان زن، خبرنگاران و سران اقوام دست بردارد. تلاش کردیم در این مورد دیدگاه ریاست عمومی امنیت ملی را داشته باشیم، اما باتماس های مکرر موفق نشدیم.