حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران خواستار توجه جدی سازمان ملل متحد درباره پناه‌جویان، به‌ویژه بیش از ۵ میلیون آواره افغانستانی در ایران شد. درهمین حال، سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست در دیدار با سفیر و نماینده ویژه ایران برای افغانستان پیرامون حل مشکلات حقوقی و قضایی پناه‌جویان افغانستان گفت‌وگو کرده‌است. در ماه‌های اخیر بحث […]

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران خواستار توجه جدی سازمان ملل متحد درباره پناه‌جویان، به‌ویژه بیش از ۵ میلیون آواره افغانستانی در ایران شد.

درهمین حال، سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست در دیدار با سفیر و نماینده ویژه ایران برای افغانستان پیرامون حل مشکلات حقوقی و قضایی پناه‌جویان افغانستان گفت‌وگو کرده‌است.

در ماه‌های اخیر بحث مهاجران افغانستان در کشورهای منطقه به موضوع داغ تبدیل ‌شده‌است.

به‌تازه‌گی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران از سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهند‌گان خواهان توجه به وظایف‌شان در قبال رسید‌گی به وضعیت بیش از ۵ میلیون مهاجر افغانستانی موجود در ایران ‌شده‌است. وزیر امور خارجه ایران این سخنان را در حاشیه نشست مجمع جهانی پناهند‌گان در شهر جینیوا بیان کرده‌است.

دراین حال، ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه در کلیپ صوتی به رسانه‌ها از دیدار امیرخان متقی  سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران برای افغانستان، خبر داده‌است. در این دیدار امیرخان متقی خواستار حل مشکلات حقوقی و قضایی پناه‌جویان افغانستان در ایران ‌شده‌است.

از سوی هم، شماری از آگاهان سیاسی؛ فقر، بی‌کاری، ناامنی و آینده مبهم را عوامل اصلی مهاجرت شهروندان کشور دانسته و از حکومت سرپرست می‌خواهند که زمینه اشتغال را برای شهروندان کشور فراهم سازد.

پس از تسلط دوباره حکومت سرپرست بر افغانستان در اگست ۲۰۲۱، موجی عظیمی مهاجرت از کشور آغاز شد که گفته ‌می‌شود صدها هزار شهروندان کشور به کشورهای همسایه، به ویژه ایران و پاکستان، پناهنده شدند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv