رییس اجرایی حکومت با اشاره به تلاش ‌های زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان می گوید که هدف این تلاش‌ ها رسیدن به صلحی است که مردم افغانستان توقع آن را دارند. عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت که روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی مهاجرت در کابل صحبت می ‌کرد با اشاره […]

رییس اجرایی حکومت با اشاره به تلاش ‌های زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان می گوید که هدف این تلاش‌ ها رسیدن به صلحی است که مردم افغانستان توقع آن را دارند.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت که روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی مهاجرت در کابل صحبت می ‌کرد با اشاره به تلاش‌ های زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان گفت که هدف تمام تلاش ‌ها رسیدن به صلحی است که مردم افغانستان توقع آن را دارند.

آقای عبدالله با اشاره به دخالت کشورهای همسایه و منطقه در ادامه جنگ در کشور افزود کشورهای که فکر می کنند با ادامه جنگ در افغانستان منافع شانرا تامین می‌کند، محاسبات شان نادرست است. به گفته وی ادامه جنگ سبب تامین منافع این کشورها در افغانستان نیست و همچنان نخواهد شد.

رییس اجرایی حکومت تاکید کرد کسانی که فرصت ‌های صلح را برهم می‌زنند، مسوولیت تاریخی را در برابر مردم و خدا برعهده خود می‌گیرند و در حق ملت جفا می‌کنند.

بر اساس گزارش سازمان بین ‌المللی مهاجرت در شش ماه گذشته یکصد و ده هزار مهاجر افغان از کشورهای ایران و پاکستان اخراج شده اند. رییس اجرایی حکومت با اشاره به برگشت وسیع مهاجران از کشورهای خارجی، جنگ و ناامنی کنونی در افغانستان را چالش عمده فراراه برگشت مهاجرین افغان عنوان کرد.

این در حالیست که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان اعلام کرده است که دور هفتم مذاکراتش با طالبان در هفته آینده برگزار خواهد شد. آقای خلیلزاد تاکید کرده است که هدف او از ادامه این مذاکرات تامین صلح پایدار در افغانستان است نه خروج نیروهای آمریکایی از این کشور.