عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت توافق روی کاهش جنگ و خشونت ‌ها را در راستای هموار شدن راه برای گفتگوهای میان افغانی‌ موثر می خواند. رییس اجرایی حکومت ابراز امیدواری می کند که کاهش خشونت ها از سوی طالبان، زمینه ساز اعلام آتش بس و آغاز مذاکرات بین الافغانی شود. روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز […]

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت توافق روی کاهش جنگ و خشونت ‌ها را در راستای هموار شدن راه برای گفتگوهای میان افغانی‌ موثر می خواند. رییس اجرایی حکومت ابراز امیدواری می کند که کاهش خشونت ها از سوی طالبان، زمینه ساز اعلام آتش بس و آغاز مذاکرات بین الافغانی شود.

روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز آمریکایی نوشت که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به گونه مشروط توافق صلح با طالبان را پذیرفته و احتمال دارد که موافقت نامه صلح میان آمریکا و طالبان بعداز ختم دوره امتحانی کاهش خشونت ها از سوی طالبان، به امضا برسد. درهمین حال، عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت که در نخستین سالیاد درگذشت صبغت‌الله مجددی، از رهبران پیشین جهادی، در کابل صحبت می‌کرد، توافق روی کاهش جنگ و خشونت‌ ها را در راستای هموار شدن راه برای گفتگوهای میان افغانی موثر می خواند. رییس اجرایی حکومت ابراز امیدواری می کند که کاهش خشونت ها از سوی طالبان، زمینه ساز اعلام آتش بس و آغاز مذاکرات بین الافغانی شود.

درهمین حال، شماری از چهره های سیاسی، می گویند که در حال حاضر شماری از حلقات در داخل نظام تلاش می کنند تا صلح در کشور تامین نشود. آنان از حکومت می خواهند که هیأت مذاکرات کننده حکومت باید همه شمول باشد.

سیاسیون کشور ابراز امیدواری می کنند که جزییات مذاکرات صلح آمریکا با طالبان به گونه درست با حکومت و مردم افغانستان شریک نمی شود. آنان می گویند که چشم به راه این استند که میان آمریکا و طالبان برای مذاکرات بین‌الافغانی چه توافقی صورت گرفته است.