رییس اجرایی حکومت با رییس جمهور اندونیزیا دیدار کرده است. دفتر رسانه ای ریاست اجرایی با نشر خبرنامه ای گفته است که، در این دیدار رییس اجرایی حکومت با تاکید بر تامین صلح در کشور، نقش اندونیزیا را در کار تامین صلح در منطقه به ویژه افغانستان مهم خوانده است. عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت […]

رییس اجرایی حکومت با رییس جمهور اندونیزیا دیدار کرده است. دفتر رسانه ای ریاست اجرایی با نشر خبرنامه ای گفته است که، در این دیدار رییس اجرایی حکومت با تاکید بر تامین صلح در کشور، نقش اندونیزیا را در کار تامین صلح در منطقه به ویژه افغانستان مهم خوانده است.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت روز پنجشنبه با جوکو ویدودو رییس جمهور اندونیزیا در این کشور دیدار و گفتگو کرده است. دفتر رسانه ای ریاست اجرایی با نشر خبرنامه ای گفته است که، در این دیدار رییس اجرایی حکومت روابط میان دو کشور را دوستانه توصیف کرده است. ریس اجرایی همچنان بر گسترش روابط اقتصادی- تجاری میان دو کشور و سرمایه ‌گذاری شرکت‌ های اندونیزیایی در افغانستان تاکید کرده است. ریس اجرایی همچنان از اتاق‌های تجارت اندونیزیا دعوت کرده است تا از افغانستان دیدن کند و زمینه ‌ها و فرصت‌های سرمایه ‌گذاری در بخش معادن، انرژی، زیرساخت ها و خدمات را از نزدیک ارزیابی کند.

درهمین حال، رییس جمهور اندونیزیا تاکید کرده است که، کشورش از روند صلح در افغانستان حمایت می‌کند و در این راه به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد.

از سویی هم، رییس اجرایی حکومت با معاون رییس جمهور اندونیزیا نیز دیدار کرده است. در این دیدار رییس اجرایی بر بهبود روابط تجاری میان دو کشور تاکید کرده است.

یوسف کالا، معاون رییس جمهور اندونیزیا می گوید که کشورش افغانستان را در بخش ظرفیت سازی در اداره و حوزه‌ی معادن، گاز و نفت همکاری می‌کند.

رییس اجرایی حکومت همچنان در دیدار با رییس و اعضای رهبری اتاق‌ های تجارت و صنایع اندونیزیا گفته است که دروازه‌های افغانستان به روی سرمایه ‌گذاری آنان باز است.