عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که نزدیک به کل مردم افغانستان خواهان تأمین صلح در کشور استند. آقای عبدالله که در مراسم هشتمین سالگشت به شهادت رسیدند عبدالمطلب بیک در کابل سخن می گفت، هشدار داد که گروه طالبان با تداوم جنگ به پیروزی نخواهد رسید و این گروه فرصت کنونی را از […]

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که نزدیک به کل مردم افغانستان خواهان تأمین صلح در کشور استند. آقای عبدالله که در مراسم هشتمین سالگشت به شهادت رسیدند عبدالمطلب بیک در کابل سخن می گفت، هشدار داد که گروه طالبان با تداوم جنگ به پیروزی نخواهد رسید و این گروه فرصت کنونی را از دست خواهد داد.

گفتگوهای صلح میان نمایندگان آمریکا و گروه طالبان در حال حاضر متوقف شده است و دو طرف درباره چگونگی به نتیجه رسیدن این گفتگوها، در حال مشوره داخلی استند. آتش بس از خواست های اصلی در گفتگوهای صلح است. اما گروه طالبان تاکنون در این باره چراغ سبز نشان نداده است. پیش ازین مقام های دولتی و سیاستگران کشور گفته اند که بدون برقراری آتش روند صلح شکننده خواهد بود.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت که در مراسم سالگشت شهادت عبدالمطلب بیک سخن می گفت، هشدار داد که گروه طالبان با تداوم جنگ به پیروزی نخواهد رسید و این گروه فرصت کنونی را از دست خواهد داد.

بااین حال، سرور دانش، معاون دوم ریاست ‌جمهوری می ‌گوید که در رابطه به صلح میان سیاسیت گران کشور وحدت نظر کافی وجود ندارد. آقای دانش می افزاید او انتظار دارد همان طوری که در جهاد همه متحد و منسجم بودند، درباره‌ صلح نیز به دیدگاه واحد برسند.

این در حالیست روز پنجشنبه محمدکریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان و رییس شورای عالی صلح در کابل، گفته حلقه ارگ ریاست ‌جمهوری روند صلح را در انحصار خود گرفته است. آقای خلیلی یاد آور شد که گروه طالبان حاضر نیست با اشرف غنی وارد گفتگو شود و باید برای رسیدن به صلح مجموعه‌ های سیاسی به‌عنوان طرف اصلی درنظر گرفته شوند.