رییس اجرایی حکومت در واکنش به تقرری ‌های جدید از سوی رهبری حکومت می ‌گوید که این تقرری ‌ها جنبه سیاسی دارد. عبدالله عبدالله در نشست شورای وزیران می گوید که باید جلو این گونه اجراات و تقرری‌ های کمپاینی گرفته شود. به گفته آقای عبدالله، این تقرری ‌ها بدون مشورت با او صورت گرفته […]

رییس اجرایی حکومت در واکنش به تقرری ‌های جدید از سوی رهبری حکومت می ‌گوید که این تقرری ‌ها جنبه سیاسی دارد. عبدالله عبدالله در نشست شورای وزیران می گوید که باید جلو این گونه اجراات و تقرری‌ های کمپاینی گرفته شود. به گفته آقای عبدالله، این تقرری ‌ها بدون مشورت با او صورت گرفته و وزیران برکنار شده نیز عزل ‌شان را از طریق شبکه ‌های اجتماعی خبر شده ‌اند.

به تازگی ریاست جمهوری فهیم هاشمی صاحب امتیاز یکی از رسانه خصوصی را به سرپرستی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، عبدالتواب بالا کرزی را به سرپرستی وزارت تحصیلات عالی و داکتر طاهر شاران را به عنوان سرپرست وزارت انرژی و آب گماشته است. رییس اجرایی حکومت در نشست شورای وزیران با انتقاد از مقرری های جدید می گوید که این تقرری ها جنبه سیاسی دارد و شرم آور است. رییس اجرایی حکومت در واکنش به تقرری ‌های جدید از سوی رهبری حکومت می ‌گوید که این تقرری ‌ها جنبه سیاسی دارد. عبدالله عبدالله در نشست شورای وزیران می گوید که باید جلو این گونه اجراات و تقرری‌ های کمپاینی گرفته شود. به گفته آقای عبدالله، این تقرری ‌ها بدون مشورت با او صورت گرفته و وزیران برکنار شده نیز عزل ‌شان را از طریق شبکه ‌های اجتماعی خبر شده ‌اند.

قانون اساسی اول ماه جوزا سال پنجم را روز پایان کار ریاست جمهوری تعین کرده است. رییس اجرایی حکومت می گوید که باید رییس جمهور پس از اول ماه جوزا در روش و اجراات اش متفاوت تر از گذشته عمل کند. چیزی که بخش از نامزدان ریاست جمهوری ان را مطرح کرده اند.

در روزهای گذشته جنرال حبیب الله احمدزی، مشاور پیش رییس جمهور در مصاحبه با یک رسانه خصوصی مدعی شده که شماری از وزیران، مشاوران آقای غنی و نمایندگان مجلس در “ترویج فحشا نقش دارند”. او همچنین مدعی شد که برخی زنان “براساس روابط” به مجلس نمایندگان راه یافتند. این موضوع از سوی ارگ ریاست جمهوری بی اساس خوانده شده است. ریاست اجرایی حکومت موضوع اتهام های سوء استفاده جنسی از زنان را جدی دانسته و تاکید می کند که این اتهام ها به حیثیت زنان و اعتبار آنان در جامعه صدمه وارد می ‌کند. رییس اجرایی حکومت خواستار پیگیری جدی موضوع اتهام های سوء استفاده جنسی در ارگ شده است.

در حالی رییس اجرایی حکومت از گماشتن سرپرست وزیران در شماری از وزارت ها ابراز نا رضایتی می کند که به تازگی ریاست جمهوری افزون بر گماشتن سرپرست وزیران، معین های جدید را در شماری از وزارت خانه ها نیز گماشته است.