عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی گفته است که به‌دلیل عدم جدیت طالبان در روند صلح افغانستان این روند در ماه‌ها اخیر پیش‌رفت نداشته است. آقای عبدالله روز 〈چهارشنبه، ۲۰ اسد〉 در نشستی با نمایندگان امریکا، روسیه، چین و پاکستان در شهر دوحه، پایتخت قطر گفته است که وضعیت در افغانستان جدی و بحرانی […]

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی گفته است که به‌دلیل عدم جدیت طالبان در روند صلح افغانستان این روند در ماه‌ها اخیر پیش‌رفت نداشته است. آقای عبدالله روز 〈چهارشنبه، ۲۰ اسد〉 در نشستی با نمایندگان امریکا، روسیه، چین و پاکستان در شهر دوحه، پایتخت قطر گفته است که وضعیت در افغانستان جدی و بحرانی است و تهدیدهای بالقوه‌ سلامت کشور را تهدید می‌کنند.

آقای عبدالله با اشاره به بی‌میلی طالبان به مذاکرات صلح افغانستان افزوده است که این گروه به راه‌حل سیاسی باورمند نبوده و نیز برخلاف تمام تعهدات، روابط خود را با گروه‌های دهشت‌افگن به‌شمول القاعده حفظ کرده است. وی گفت که اگر طالبان می‌خواهند اعتماد دولت و مردم افغانستان را کسب کنند، از حملات بالای شهرها و مردم افغانستان دست بکشند و به مذاکره تن در دهند تا توافق سیاسی حاصل شود.