رییس اجرایی حکومت سوء ‌مدیریت را علت عمده لغو نشست بین‌ الافغانی قطر عنوان می کند. آقای عبدالله از تأخیر نشست “بین ‌الافغانی” قطر ابراز تأسف می کند و می گوید که به نسبت سوء ‌مدیریتی که صورت گرفت، زمینه ‌ای که برای گفتگو و بحث در قطر ایجاد شده بود، برهم خورد. نشست “بین […]

رییس اجرایی حکومت سوء ‌مدیریت را علت عمده لغو نشست بین‌ الافغانی قطر عنوان می کند. آقای عبدالله از تأخیر نشست “بین ‌الافغانی” قطر ابراز تأسف می کند و می گوید که به نسبت سوء ‌مدیریتی که صورت گرفت، زمینه ‌ای که برای گفتگو و بحث در قطر ایجاد شده بود، برهم خورد.

نشست “بین ‌الافغانی” قطر که برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته روان در شهر دوحه پایتخت قطر برنامه‌ریزی شده بود، دو روز پیش از برگزاری آن لغو شد. ریاست جمهوری در خبرنامه ‌ای، دلیل لغو نشست قطر را عدم توافق کابل و دوحه بر سر فهرست شرکت‌کنند‌گان این نشست اعلام کرده بود. عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت با ابراز تاسف از تاخیر این نشست در نشست شورای وزیران، سوء ‌مدیریت را دلیل لغو نشست “بین‌الافغانی” قطر عنوان کرد. رییس اجرایی در این نشست به صورت مشخص از فرد یا طرفی نام‌نبرد که سوء‌ مدیریتش باعث لغو نشست “بین ‌الافغانی” قطر شده است.

آقای عبدالله تأمین صلح در کشور را خواست همه مردم افغانستان عنوان می کند و می گوید که مردم حاضر اند در وقت بهتر و در صورت نمایندگی بهتر به گفتگو با گروه طالبان در هرجایی حاضر شوند.

رییس اجرایی  موجودیت شورای رهبری مصالحه را برای ایجاد صدای واحد مردم در گفتگوهای صلح ضرورت می داند و تاکید می کند که در گفتگوهای صلح باید مردم افغانستان با یکصدا شرکت کنند تا طرف‌ هایی که صلح نمی‌خواهند، معلوم شود.

رییس اجرایی حکوت با اشاره به حمله گروه تروریستی داعش بر وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، می گوید که گروه طالبان با اعلام عملیات الفتح مسوولیت کشتار و تحمیل جنگ و خشونت بر مردم افغانستان را بر‌عهده گرفته است.