عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که عدم آمادگی طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان، مانع اصلی تامین صلح در کشور است. رییس اجرایی حکومت می گوید که گروه طالبان تا هنوز حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نشده اند. رییس اجرایی تاکید می کند که برای برداشتن موانع صلح در افغانستان، حکومت باید […]

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که عدم آمادگی طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان، مانع اصلی تامین صلح در کشور است. رییس اجرایی حکومت می گوید که گروه طالبان تا هنوز حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نشده اند. رییس اجرایی تاکید می کند که برای برداشتن موانع صلح در افغانستان، حکومت باید انعطاف داشته باشد.

با آن که پنجمین دور نشست صلح میان گروه طالبان و نمایندگان امریکا در قطر آغاز شده است، اما رییس اجرایی حکومت می گوید که عدم آمادگی طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان، مانع اصلی تامین صلح در کشور است.

کلیپ: عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت…….

پیش از این رییس جمهورغنی در سفر به ولایت نیمروز گفته است که پیشرفت های در پیوند به گفتگو های صلح رونما شده است. اما رییس اجرایی حکومت می گوید که برای براشتن موانع صلح در افغانستان، حکومت باید انعطاف داشته باشد.

رییس اجرایی حکومت همچنان می گوید که، سران حکومت وحدت ملی از بهر برداشتن موانع تامین صلح در کشور، میان خود و  اقشار سیاسی مشورت خواهند کرد.

این در حالیست که امروز پنجمین نشست میان نمایندگان امریکا و طالبان روی موضوع صلح افغانستان در قطر  برگزار شده است. دو طرف در این نشست روی چگونگی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، عدم استفاده القاعده و داعش از خاک افغانستان برعلیه امریکا، چگونگی برقرای آتش بس و آغاز مذاکرات مستقیم طالبان با دولت افغانستان صحبت خواهند کرد.