عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت در برنامه اختتامیه کارزار محو خشونت علیه زنان می گوید که ختم خشونت در کشور نیازمند تلاش‌های پی‌گیر و مستمر است. رییس اجرایی حکومت خشونت در برابر زنان را خلاف موازین اسلامی و انسانی می داند و می گوید که با عاملان آن باید برخورد جدی صورت گیرد. کارزار مبارزه […]

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت در برنامه اختتامیه کارزار محو خشونت علیه زنان می گوید که ختم خشونت در کشور نیازمند تلاش‌های پی‌گیر و مستمر است. رییس اجرایی حکومت خشونت در برابر زنان را خلاف موازین اسلامی و انسانی می داند و می گوید که با عاملان آن باید برخورد جدی صورت گیرد.

کارزار مبارزه با خشونت علیه زنان در سوم ماه قوس سال روان به ابتکار وزارت امور زنان و همکاری ریاست اجرایی حکومت راه اندازی شد. این برنامه به هدف آگاهی‌دهی از پیامدهای خشونت علیه زنان و زمینه ‌سازی برای حضور پررنگ زنان در جامعه راه اندازی شده بود. عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که تلاش‌ها برای پایان خشونت علیه زنان نباید به برنامه های چندروزه خلاصه شود. رییس اجرایی حکومت خشونت در برابر زنان را خلاف موازین اسلامی و انسانی می داند و می گوید که باید با عاملان آن  برخورد جدی صورت گیرد.

رییس اجرایی حکومت با تاکید بر اینکه اسلام بر جایگاه شاخص زنان تاکید کرده می افزاید که سلامت جامعه به سلامت زنان بستگی دارد. آقای عبدالله می گوید که برای دستیابی به توسعه پایدار باید به خشونت علیه زنان نقطه پایان گذاشته شود.

رییس اجرایی حکومت همچنان از نهادهای حکومتی و غیرحکومتی، رسانه‌ها، نهادهای مدنی و عالمان دین خواست که در کارزار مبارزه با خشونت علیه زنان سهم بگیرند.

در همین حال، وزیر امور زنان از ارگان های عدلی و قضایی می خواهد که در زمینه رسیدگی به پرونده‌های خشونت علیه زنان اقدام جدی کنند. همچنان نمایندگان نهادهای بین‌المللی نیز از تلاش‌ها برای کاهش خشونت علیه زنان ابراز قدردانی کرده و برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کردند.