رییس اجرایی حکومت می گوید که نبود تعریف مشخص از دشمن مردم افغانستان پیکار با هراس افگنی را با مشکل مواجه کرده است. آقای عبدالله می افزاید که به همین بهانه هراس افگنان در یک دهه پسین از مردم افغانستان قربانی های فراوان گرفته اند. پانزده سال از حضور نیروهای خارجی در کشور می گذرد؛ […]

رییس اجرایی حکومت می گوید که نبود تعریف مشخص از دشمن مردم افغانستان پیکار با هراس افگنی را با مشکل مواجه کرده است. آقای عبدالله می افزاید که به همین بهانه هراس افگنان در یک دهه پسین از مردم افغانستان قربانی های فراوان گرفته اند.

پانزده سال از حضور نیروهای خارجی در کشور می گذرد؛ نیروهای که به هدف نابودی تروریزم به افغانستان آمدند و در کار مبارزه با هراس افگنان میلیارد ها دالر هزینه کردند. ریاست اجرایی حکومت می گوید که نبود تعریف مشخص از دوست و دشمن مردم افغانستان و بخش بندی گروه طالبان به طالبان خوب و بد، پیکار با هراس افگنان را با مشکل مواجه کرده است. داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که به همین بهانه دشمنان مردم افغانستان در بیش از یک دهه پسین از مردم افغانستان قربانی های فراوان گرفته اند.

روز گذشته کابل گواه سه حمله مرگبار تروریستی بود و این وضعیت باشندگان پایتخت را نگران کرده است. احمد ضیا مسعود نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب می گوید که حضور افراد غیر مسلکی در ارگان های امنیتی سبب افزایش بد امنی ها در کشور شده است. آقای مسعود هشدار می دهد که مردم افغانستان دوام این وضعیت را تحمل نخواهند کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که هم اکنون در چندین ولایت کشور میان هراس افگنان و نظامیان کشور جنگ جریان دارد و در تازه ترین مورد در چندین حمله تروریستی در پایتخت بیش از بیست تن شهید و صدها تن دیگر زخمی شدند.