عبدالله عبدالله رهبری دسته انتخابات ثبات و همگرایی گفته است که کمیسیون انتخابات به دستور یک دسته انتخاباتی عمل می کند و نتیجه کار این کمیسیون مشروعیت ندارد. آقای عبدالله از این کمیسیون خواسته است که به گونه مستقلانه عمل کند. همزمان آقای عبدالله تأکید کرده است که شهروندان کشور دیگر به تقلب کاران اجازه […]

عبدالله عبدالله رهبری دسته انتخابات ثبات و همگرایی گفته است که کمیسیون انتخابات به دستور یک دسته انتخاباتی عمل می کند و نتیجه کار این کمیسیون مشروعیت ندارد. آقای عبدالله از این کمیسیون خواسته است که به گونه مستقلانه عمل کند. همزمان آقای عبدالله تأکید کرده است که شهروندان کشور دیگر به تقلب کاران اجازه رسیدن به قدرت را نخواهند داد. با این حال، قرار است روز جمعه پیش رو، در اعتراض به تقلب های صورت گرفته در انتخابات، تظاهرات در کابل برگزار شود.

عبدالله عبدالله رهبر دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می گوید که شهروندان کشور دیگر به تقلب کاران اجازه رسیدن به قدرت را نمی دهند. آقای عبدالله در صفحه فیسبوکش با اشاره به تقلب های صورت گرفته توسط دسته انتخاباتی محمد اشرف غنی، گفته است که این دسته انتخاباتی، پول های هنگفتی را به هدف تطمیع و تهدید مصرف کرده است؛ اما این کار نتیجه ای نداشته است. عبدالله عبدالله به گونه تلویحی یاد آور شده است که سناریوی انتخابات سال دوهزار و چهارده تکرار نخواهد شد.

آقای عبدالله همچنان گفته است که کمیسیون انتخابات به دستور یک دسته انتخاباتی عمل می ‌کند و نتیجه کار این کمیسیون مشروعیت ندارد.

عبدالله عبدالله تأکید کرده است: “اگر کمیسیون انتخابات به مسیر قانونی برنگردد، مسوولیت عواقب کار به دوش کمیسیون و آنانی خواهد بود که کمیسیون را به مسیر خلاف قانون ترغیب کردند. ما از هر وسیله قانونی، مشروع و صلح‌آمیز، برای جلوگیری از روی کارآمدن حکومت تقلبی استفاده می‌کنیم و به یاری خداوند باور داریم که هیچ چیزی جلو خواست مشروع مردم را گرفته نمی ‌تواند.”پ

با این حال، قرار است روز جمعه پیش رو، در اعتراض به تقلب های صورت گرفته در انتخابات، تظاهرات در کابل برگزار شود. استاد محمد محقق، استاد محمد کریم خلیلی و شمار دیگری از سیاستگران مطرح با تجمع در مصلی شهید مزاری در کابل، اعلام کردند که این اعتراض ها به هدف جلوگیری از تقلب های گسترده انتخاباتی راه اندازی می شود.

آنان تأکید می کنند که این اعتراض ها از چندین نقطه شهر کابل آغاز خواهد شد. این در حالیست که تاکنون کمیسیون انتخابات درباره خواست های دسته انتخابات ثبات و همگرایی در خصوص بیرون کشیدن آرای بدون شناخت بایومتریک اقدامی نکرده است.