رییس اجرایی حکومت می گوید که درآمدهای ناشی از مواد مخدر یکی از عوامل عمده تداوم جنگ در افغانستان است. راهبرد منطقه‌ ای مبارزه با مواد مخدر روز سه شنبه با حضور شماری از سفیران، و نمایندگان کشورهای منطقه، نمایندگان سازمان‌ های بین المللی در کابل به بحث گرفته شد. هدف از تدوین این راهبرد، […]

رییس اجرایی حکومت می گوید که درآمدهای ناشی از مواد مخدر یکی از عوامل عمده تداوم جنگ در افغانستان است.

راهبرد منطقه‌ ای مبارزه با مواد مخدر روز سه شنبه با حضور شماری از سفیران، و نمایندگان کشورهای منطقه، نمایندگان سازمان‌ های بین المللی در کابل به بحث گرفته شد. هدف از تدوین این راهبرد، هماهنگ شدن فعالیت‌ های مشترک منطقه ‌ای و بین‌ المللی در امر مبارزه با مواد مخدر در یک چارچوب منظم عنوان شده است. عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت که در این نشست سخن می گفت، افزود که نباید روحیه همکاری میان کشورها در امر مبارزه با مواد مخدر تحت تاثیر مسایل دیگر قرار گیرد. به باور آقای عبدالله، یکی از دلایل تداوم جنگ در کشور، تمویل گروه‌ های تروریستی با استفاده از درامد مواد مخدر است.

با این حال، نماینده دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در این نشست گفت که تولید مواد مخدر در جهان افزایش یافته است و در کل سی و یک میلیون معتاد نیازمند تداوی فوری ‌‌استند. به اساس معلومات این مقام سازمان ملل، سالانه چهار صد و پنجاه هزار معتاد به مواد مخدر، جان می دهند.