معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیدار با رئیس هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما)، گفته‌است که تحریم‌ها بر حکومت سرپرست، جلو تعامل، مذاکرات و تفاهم سیاسی با جهان را گرفته‌است. معاون سیاسی ریاست‌الوزرا بر تعامل مثبت با جهان تأکید کرد و گفت که حکومت سرپرست شرایط کسب مشروعیت را تکمیل کرده‌است. همچنان، در این دیدار […]

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیدار با رئیس هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما)، گفته‌است که تحریم‌ها بر حکومت سرپرست، جلو تعامل، مذاکرات و تفاهم سیاسی با جهان را گرفته‌است. معاون سیاسی ریاست‌الوزرا بر تعامل مثبت با جهان تأکید کرد و گفت که حکومت سرپرست شرایط کسب مشروعیت را تکمیل کرده‌است. همچنان، در این دیدار رئیس یوناما گفت که افغانستان فراموش نشده‌است و با اشتراک حکومت سرپرست در نشست دوحه امیدوار است تصویر واقعی افغانستان بازتاب داده شود.

در ادامه رایزنی‌های دپلمات‌های غربی با مقام‌های حکومت سرپرست پیرامون وضعیت جاری کشور؛ حساب کاربری ارگ در شبکه ایکس از دیدار مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا با رئیس هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) خبر داده‌است. معاون سیاسی ریاست‌الوزرا تحریم‌های بین‌المللی علیه حکومت سرپرست و مقام‌های این حکومت را ناعادلانه خوانده و افزوده‎است که این تحریم‌ها جلو تعامل، مذاکرات و تفاهم سیاسی با جهان را گرفته‌است. مولوی عبدالکبیر با تأکید بر تعامل مثبت با جهان افزود که افغانستان شرایط به‌رسمیت‌شناسی را تکمیل کرده و کرسی دائمی افغانستان در ملل متحد به نماینده این حکومت باید واگذار شود: «حکومت سرپرست خواهان تعامل مثبت با جهان در پرتو احترام متقابل است و یوناما در این زمینه می‌تواند نقش مهم بازی کند. افغانستان به عنوان عضو فعال سازمان ملل متحد باقی‌مانده و مایل است عضو فعال این سازمان باشد. حکومت سرپرست تمام شرایط را برای مشروعیت تکمیل کرده و باید به رسمیت شناخته شود. و کرسی دائمی افغانستان به امارت اسلامی سپرده شود».

در این دیدار اوتنبایووا به معاون سیاسی ریاست‌الوزرا از فراموش نشدن افغانستان اطمینان داد و ابراز امیدواری کرد که با اشتراک نمایندگان حکومت سرپرست در نشست دوحه تصویر واقعی افغانستان بازتاب داده می‌شود.

قرار است که دومین نشست مشورتی سازمان ملل متحد به تاریخ ۱۸ و ۱۹ فبروری با حضور نمایندگان ویژه شماری از کشورها برای افغانستان، سازمان‌های بین‌المللی، نمایندگان زنان و نهادهای مدنی در دوحه، پایتخت قطر، برگزار شود. ملل متحد هدف این نشست را “بحث در مورد چگونگی رویکرد افزایش مشارکت بین‌المللی با شیوه‌ای منسجم، هماهنگ و ساختاریافته، از جمله از طریق درنظر گرفتن توصیه‌های “ارزیابی مستقل در مورد افغانستان” گفته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv