معاون سیاسی رئیس‌الوزرا گفته که داعش در افغانستان شکست خورده است و همچنین تأکید کرده که کسی حق تقویت و لابی‌گری این گروه را در افغانستان ندارد. مولوی عبدالکبیر داعش را ضد بشریت، منطقه و جهان خوانده و بر داشتن روابط نیک با کشورهای همسایه و منطقه تأکید کرده‌است. در ادامه نگرانی‌ها از گسترش فعالیت‌های […]

معاون سیاسی رئیس‌الوزرا گفته که داعش در افغانستان شکست خورده است و همچنین تأکید کرده که کسی حق تقویت و لابی‌گری این گروه را در افغانستان ندارد. مولوی عبدالکبیر داعش را ضد بشریت، منطقه و جهان خوانده و بر داشتن روابط نیک با کشورهای همسایه و منطقه تأکید کرده‌است.

در ادامه نگرانی‌ها از گسترش فعالیت‌های داعش خراسان در افغانستان، معاون سیاسی رئیس‌الوزرا در ضیافت افطاری با شماری از سفیران، نمایندگان ملل متحد و اتحادیه اروپا دیدار کرده و گفته که داعش در افغانستان شکست خورده‌است. او تأکید کرده که کسی حق تقویت و لابی این گروه را در افغانستان ندارد. صفحه ارگ از قول آقای عبدالکبیر نگاشته که داعش دشمن افغانستان، بشریت، منطقه و جهان است و برخی از حلقات در منطقه و جهان برای داعش در افغانستان تبلیغات می‌کنند؛ اما او از کشور و حلقه خاصی نام نبرده‌است.

آقای عبدالکبیر همچنین تصریح کرده که حکومت کنونی مایل است تا با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و در پروژه‌های منطقه‌ای سهم بگیرد. به‌دلیل افزایش حملات داعش در افغانستان و منطقه، برخی کشورها از جمله مقام‌های امریکایی داعش خراسان مستقر در افغانستان را بزرگ‌ترین تهدید خوانده‌اند. در همین حال، برخی از کارشناسان حوزه سیاست می‌گویند که امریکا با بزرگ‌نمایی از گروه داعش و در تبانی با پاکستان، در صدد به‌دست آوردن اهدافی در افغانستان است.

این درحالی‌است که آخرین حمله شاخه خراسان داعش در کنسرتی در مسکو و در چند شهر ایران و سلسله بازداشت‌های اعضای داعش در ایران و ترکیه، این گروه را باردیگر در معرض توجه جهان قرار داده‌است. مقام‌های امریکایی نیز بارها درباره حضور و فعالیت گسترده شاخه خراسان داعش در افغانستان هشدار دادند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv