شماری از فرماندهان پاسگاه های امنتیی در شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان در پی یک معامله چندین پاسگاه را به طالبان تسلیم کرده اند. یک نماینده ارزگان در مجلس نمایندگان با مطرح کردن این ادعا می گوید که طالبان در حمله خود به شهر ترینکوت با شسکت سختی مواجه شده اند و کشته شدگان شان […]

شماری از فرماندهان پاسگاه های امنتیی در شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان در پی یک معامله چندین پاسگاه را به طالبان تسلیم کرده اند. یک نماینده ارزگان در مجلس نمایندگان با مطرح کردن این ادعا می گوید که طالبان در حمله خود به شهر ترینکوت با شسکت سختی مواجه شده اند و کشته شدگان شان در میدان نبرد باقی مانده است.

شماری از افراد وابسته به گروه طالبان در ولایت ارزگان حمله هایی به هدف تصرف شهر ترینکوت مرکز این ولایت انجام دادند. با آن که طالبان روز پنجشنبه ادعا کردند که این شهر را در تصرف خود درآورده اند؛ اما مقام های محلی این ادعا را رد کردند. طالبان همزمان با شروع حمله تبلیغاتی نیز به راه انداختند. ظاهرا دیده می شود که تلاش های طالبان برای تصرف ترینکوت بی نتیجه مانده است. عبیدالله بارکزی نماینده مردم ارزگان در مجلس نمایندگان می گوید که طالبان در این ولایت با شکست سختی مواجه شده است. به گفته وی، با رسیدن نیروی های کمکی از ولایت کندهار بر افراد وابسته به گروه طالبان تلفات سنگین وارد شده است. آقای بارکزی می افزاید که طالبان تلاش دارند، افراد کشته شده خود را از میدان نبرد بیرون بکشند. این عضو مجلس نمایندگان تصریح می کند که در میان کشته شدگان طالب هشت فرمانده کلیدی این گروه نیز شامل استند. به گفته او پس از چاشت روز پنجشنبه اوضاع در شهر ترینکوت به حالت عادی برگشته است و مردم به کارهای عادی خود مصروف شده اند.

در همین حال، مسوولان محلی ولایت ارزگان نیز می ‌گویند که با رسیدن نیروی کمکی و حملات هوایی نیرو‌های بین ‌المللی، افراد وابسته به گروه طالبان از شهر ترینکوت بیرون رانده شده ‌اند. دوست محمد نایاب سخنگوی والی ارزگان، به رسانه ها گفته است که وضعیت شهر ترینکوت به حالت عادی برگشته است و نظامیان کشور به تعقیب فراریان طالبان استند.