سازمان عفو بین المللی از اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از کشورهای اروپایی انتقاد کرده است. در گزارش تازه این سازمان آمده است که کشورهای اروپایی، باوجود تداوم خشونت ها در افغانستان، شماری زیادی از پناهجویان این کشور را برگشتانده اند. سازمان عفو بین الملل، روز (پنجشنبه ۱۳ میزان/مهر) در گزارش جدید خود، نگاشته است که […]

سازمان عفو بین المللی از اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از کشورهای اروپایی انتقاد کرده است. در گزارش تازه این سازمان آمده است که کشورهای اروپایی، باوجود تداوم خشونت ها در افغانستان، شماری زیادی از پناهجویان این کشور را برگشتانده اند.

سازمان عفو بین الملل، روز (پنجشنبه ۱۳ میزان/مهر) در گزارش جدید خود، نگاشته است که حکومت های اروپایی، آگاهانه خطراتی را که پناهجویان افغانستان در صورت اخراج با آن مواجه می شوند، نادیده گرفته است. به اساس این گزارش، اتحادیه اروپا به شدت حکومت افغانستان را تحت فشار قرار می دهد تا رقم بزرگ برگشت کنندگان را بپذیرد.

عفو بین الملل بر اساس آمار به دست آمده از اتحادیه اروپا نگاشته است که بین سال های دوهزار و پانزده تا دوهزار و شانزده، رقم بازگشت کنندگان افغانستان از کشورهای اروپایی سه برابر شده است.

سازمان عفو بین الملل از اتحادیه اروپا خواسته است که به پناهجویان افغانستان مهلت بدهد که تا آنان بتوانند با “مصوونیت و وقار” به کشور خود برگردند. با این همه، انا شیا پژوهشگر حقوق پناهجویان و مهاجران در سازمان عفو بین الملل می گوید که اتحادیه اروپا با تصمیم افزایش رقم اخراج شوندگان، راهکار بی باکانه و غیر قانونی را در پیش گرفته است.

به اساس گزارش سازمان عفو بین الملل، ناروی، مسوول برگشت اجباری بیشترین رقم پناهجویان افغانستان است. حوریه مصدق، مسوول بخش افغانستان در سازمان عفو بین الملل گفته است که این گونه برگشت، قوانین بین الملل را نقض می کند.