سازمان عفو بین‌الملل از بازداشت‌های اخیر بانوان افغانستان، ابراز نگرانی کرده‌است. درهمین حال، شماری از فعالان حقوق زن از عمل‌کرد غیرموثر جامعه جهانی در برابر محدودیت‌های وضع‌شده بر زنان افغانستان انتقاد می‌کنند. در روزهای اخیر شماری از زنان به اتهام آن‌چه که بدحجابی گفته شد، از بخش‌های مختلف شهر کابل بازداشت شدند و این اقدام […]

سازمان عفو بین‌الملل از بازداشت‌های اخیر بانوان افغانستان، ابراز نگرانی کرده‌است. درهمین حال، شماری از فعالان حقوق زن از عمل‌کرد غیرموثر جامعه جهانی در برابر محدودیت‌های وضع‌شده بر زنان افغانستان انتقاد می‌کنند.

در روزهای اخیر شماری از زنان به اتهام آن‌چه که بدحجابی گفته شد، از بخش‌های مختلف شهر کابل بازداشت شدند و این اقدام واکنش‌های را در سطح ملی و جهانی برانگیخت.

در ادامه این واکنش‌ها، سازمان عفو بین‌‌الملل (یک‌شنبه‌شب، ۲۴ جدی) در شبکه اجتماعی ایکس خواستار آزادی فوری زنان بازداشتی شده‌است.

بخش امریکای این سازمان گفته سرکوب زنان افغانستان، نقض مضاعف آزادی بانوان در افغانستان است: سرکوب باید فوراً متوقف شود و افراد بازداشت‌شده آزاد شوند. بازداشت خودسرانه بانوان نقض بیشتر آزادی حرکت و بیان زنان افغانستان است.″

شماری از فعالان حقوق زن می‌گویند که سازمان ملل و جامعه جهانی در مقابل محدودیت‌های وضع‌شده بر زنان افغانستان، هیچ اقدام موثری نکرده‌اند.

چند روز پیش دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز با ابراز نگرانی از بازداشت زنان و دختران افغانستان، خواستار آزادی فوری آنان از بند شده بود؛ اما سخنگوی حکومت سرپرست نگرانی یوناما را بی‌جا توصیف کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv