عملیات نظامی بر ضد افراد وابسته به گروه طالبان در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند جریان دارد. مسوولان محلی این ولایت می گویند که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تلاش دارند ولسوالی موسی قلعه را از حضور افراد وابسته به گروه طالبان پاکسازی کنند. عمر زواک سخنگوی والی هلمند می گوید که عملیات برای سرکوب […]

عملیات نظامی بر ضد افراد وابسته به گروه طالبان در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند جریان دارد. مسوولان محلی این ولایت می گویند که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تلاش دارند ولسوالی موسی قلعه را از حضور افراد وابسته به گروه طالبان پاکسازی کنند. عمر زواک سخنگوی والی هلمند می گوید که عملیات برای سرکوب کردن دشمن از طریق زمین و هوا جریان دارد. این عملیات پس از آن در ولسوالی موسی قلعه راه اندازی شده است که چهارشنبه هفته گذشته، طالبان برخی از تأسیسات دولتی در این ولسوالی را تصرف کردند.

در همین حال، عبدالمجید آخندزاده، عضو شورای ولایتی هلمند می گوید که از دو تا سه هزار خانه از سکنه خالی شده است. آخندزاده می گوید که تعداد ساکنان این خانه ها طی چند روز اخیر خود را به شهر لشکرگاه مرکز ولایت رساندند؛ اما تعداد دیگر آنها در موسی قلعه بدنبال مکان های امن تری استند.