سربازان عملیات ویژه نیروهای بحری آمریکا برای رهایی یک استاد دانشگاه آمریکایی و همکار آسترالیایی اختطاف شده اش، ناکام مانده اند. طالبان در اوایل ماه اسد سال روان دو استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان را از کابل ربودند. هنوز معلوماتی در دست نیست. اما روزنامه نیویارک تایمز گزارش داده است که این استادان در کوه های […]

سربازان عملیات ویژه نیروهای بحری آمریکا برای رهایی یک استاد دانشگاه آمریکایی و همکار آسترالیایی اختطاف شده اش، ناکام مانده اند.

طالبان در اوایل ماه اسد سال روان دو استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان را از کابل ربودند. هنوز معلوماتی در دست نیست. اما روزنامه نیویارک تایمز گزارش داده است که این استادان در کوه های در شرق افغانستان منتقل شده اند. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام های آمریکایی گزارش داده است که نظامیان آمریکایی برای نجات این استادان عملیات نجات را انجام داده اند. عملیات با دستور مسقیم بارک اوباما انجام شده است. نیویارک تایمز گزارش داده است که عملیات نجات چندین روز پس از آن راه اندازی شده است که کیفین کینگ، استاد آمریکایی و تیموتی وییکس، استاد آسترالیایی از موترشان در کابل نزدیک ساختمان دانشگاه آمریکایی افغانستان، توسط تفنگداران ربوده شدند. مقام های آمریکایی گفته اند که اعضای گروه سیل، با حمایت نیروهای ویژه دیگر اردو موسوم به رنجر به فاصله چندین ساعت، موفق به نجات گروگان ها نشدند.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای این عملیات را برای نجات دو غیرنظامی تایید کرده است اما گفته است که گروگان ها در محل مظنون نبودند. هیچ آمریکایی در آن عملیات کشته نشد اما شماری از شورشیان کشته شدند.