غلام ‌‌محمد محمدی، نویسنده، پژوهشگر و تاریخ نگار افغانستان، پس از یک دهه مبارزه با پس از چاشت دیروز به عمر ۶۹ سالگی به اثر بیماری درگذشت. پیکر غلام محمد محمدی امروز در کابل طی مراسمی به خاک سپرده شد. مرگ غلام محمد محمدی با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده‌است. شماری از سیاسیون […]

غلام ‌‌محمد محمدی، نویسنده، پژوهشگر و تاریخ نگار افغانستان، پس از یک دهه مبارزه با پس از چاشت دیروز به عمر ۶۹ سالگی به اثر بیماری درگذشت.

پیکر غلام محمد محمدی امروز در کابل طی مراسمی به خاک سپرده شد. مرگ غلام محمد محمدی با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده‌است. شماری از سیاسیون از او به‌عنوان تاریخ‌نگار رسالتمند یاد کردند.

غلام ‌‌محمد محمدی، نویسنده، پژوهشگر و تاریخ نگار افغانستان، پس از یک دهه مبارزه با بیماری سرطان درگذشت. محمدی در سال ۱۳۳۳ خورشیدی در ولایت پنجشیر به دنیا آمد و پس از چاشت روز 〈شنبه، ۵ حمل〉 به عمر ۶۹ سالگی در خانه‌اش در شهر کابل درگذشت. غلام‌ محمد محمدی در رشته‌ تاریخ در دانشگاه کابل تحصیل کرده بود. محمدی، سال‌ها به‌‌عنوان معلم تاریخ در مکتب غلام حیدرخان تدریس کرد و در سال‌های اخیر با شماری از نشریه‌‌ها و روزنامه‌‌ها نیز همکاری قلمی داشت. مرگ غلام محمد محمدی با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده‌است. پیکر غلام محمد محمدی، پیش از چاشت امروز 〈یک‌شنبه، ۶ حمل〉 در شهر کابل به‌ خاک سپرده شد.

مرگ محمدی نه‌تنها برای فرهنگیان و نویسندگان کشور که برای شماری از سیاست‌ مداران نیز خبر ناگوار بوده‌است. صلاح‌الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان، عبدالله عبدالله، رییس‌ شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین و شماری از سیاسیون دیگر درگذشت محمدی را ضایعه بزرگ برای جامعه علمی کشور دانسته اند.

گفتنی‌است که از وی اثرهای زیادی مانند دیورند: این دیوار مرگ را به‌رسمیت بشناسید، تاریخ و تمدن تاجیکان، پهنه و شکوه زبان فارسی، پشتونستان‌خواهی، عامل تباهی افغانستان و چرا نوروز را تجلیل نکنیم به‌جا مانده‌است.