رییس جمهور غنی، در دیدار با شماری از اعضای مجلس نمایندگان از آن ‌ها خواسته است تا در مواقع ضرورت پرسش‌ های شان را به مسوولان وزارت‌ ‌ها به صورت تحریری بفرستند. آقای غنی می گوید که با این کار مسوولان وزارت‌ ها می ‌توانند با آمادگی در نشست ‌های مجلس نمایندگان حاضر شوند. ریس […]

 رییس جمهور غنی، در دیدار با شماری از اعضای مجلس نمایندگان از آن ‌ها خواسته است تا در مواقع ضرورت پرسش‌ های شان را به مسوولان وزارت‌ ‌ها به صورت تحریری بفرستند. آقای غنی می گوید که با این کار مسوولان وزارت‌ ها می ‌توانند با آمادگی در نشست ‌های مجلس نمایندگان حاضر شوند.

ریس جمهور غنی، روز پنجشنبه با اعضای کمیسیون ‌های امور فرهنگی، معارف، تحصیلات عالی، ارشاد، حج و اوقاف، منابع طبیعی، محیط زیست، انرژی و آب و عرایض و سمع شکایات مجلس نمایندگان در ارگ دیدار کرده است. دفتر رسانه ای ریاست جمهوری با نشر خبرنامه گفته است که آقای غنی در این دیدار از اعضای مجلس نمایندگان خواسته است که در مواقع ضرورت، پرسش ‌های خود را به صورت تحریری به مسوولان وزارت ‌های مربوطه بفرستند تا مسوولان مربوط با آمادگی به مجلس نمایند‌گان حاضر شوند. وی همچنان به مسوولان حکومتی هدایت داده است که موضوع پاسخ گفتن به مجلس نمایند‌گان را جدی بگیرند.

این در حالیست که در قانون اساسی روابط کاری میان وزیران و مجلس ‌نمایندگان مشخص شده است. براساس این قانون، تصمیم در مورد استیضاح هر  وزیر کابینه، از صلاحیت ‌های مجلس نمایندگان است. ماده نود‌ و دوم قانون اساسی، شرایط استیضاح یک وزیر را به پیشنهاد بیست درصد کل اعضای مجلس نمایندگان مشروط کرده است. همچنان قانون اساسی صراحت دارد که وزیران می‌توانند در نشست‌ های شورای ملی شرکت کنند و نیز هر دو مجلس شورای ملی می ‌توانند حضور وزیران را در نشست‌ های شان مطالبه کنند.