فرماندهان پیشین جهادی می گویند که از نظام کنونی و نیروهای امنیتی حمایت می کنند و نمی گذارند کشور به سوی بحران برود. نا امنی های اخیر در شمال کشور به ویژه کندز نگرانی شماری از سران پیشین جهادی را بر انگیخته است. (روز پنجشنبه ۹میزان/مهر) پروان میزبان این سران جهادی بود. فرماندهان پیشین جهادی […]

فرماندهان پیشین جهادی می گویند که از نظام کنونی و نیروهای امنیتی حمایت می کنند و نمی گذارند کشور به سوی بحران برود.

نا امنی های اخیر در شمال کشور به ویژه کندز نگرانی شماری از سران پیشین جهادی را بر انگیخته است. (روز پنجشنبه ۹میزان/مهر) پروان میزبان این سران جهادی بود. فرماندهان پیشین جهادی با ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی کشور از حمایت نظام و نیروهای امنیتی در برابر دهشت افگنان تاکید می کنند.

بسم الله محمدی یکی از فرماندهان پیشین جهادی می گوید که نظام کنونی ثمره جهاد و مقاومت مردم افغانستان و به هیچ وجه نمی گذارند که این دستاورد از بین برده شود.

این فرمانده پیشین جهادی، پاکستان را به مداخله در امور افغانستان متهم می کند و هشدار می دهد که اگر این کشور دست از مداخله بر ندارد با واکنش های جدی مردم افغانستان رو به رو خواهد شد.

از سویی هم حاجی محمد الماس زاهد یکی دیگر از فرماندهان پیشین جهادی و نماینده مردم در مجلس نمایندگان می گوید که مجاهدین برای حفظ و نگهداشت نظام کنونی باید اتحاد و متفیق شوند.

به گفته آقای زاهد، اگر سران جهادی و فرماندهان مقاومت باهم متحد باشند طالبان نمی توانند برای آینده کشور تهدید محسوب شوند.

سران پیشین جهادی، نظام کنونی را دستاورد مجاهدین می دانند و از همه مردم می خواهند برای دفاع از وطن بسیج شوند.