فرمانده پیشین فرماندهی مرکزی امریکا از حضور و فعالیت القاعده در افغانستان ابراز نگرانی کرد. این نظامی پیشین امریکا تأکید کرد که بیم آن دارد که امریکا در یک وضعیتی قرار گیرد تا برای رسیدگی به تهدید القاعده، به منطقه برگردد. در ادامه نگرانی‌ها از حضور گروه‌های تروریستی به‌ویژه القاعده در افغانستان، جوزف ووتل، فرمانده […]

فرمانده پیشین فرماندهی مرکزی امریکا از حضور و فعالیت القاعده در افغانستان ابراز نگرانی کرد. این نظامی پیشین امریکا تأکید کرد که بیم آن دارد که امریکا در یک وضعیتی قرار گیرد تا برای رسیدگی به تهدید القاعده، به منطقه برگردد.

در ادامه نگرانی‌ها از حضور گروه‌های تروریستی به‌ویژه القاعده در افغانستان، جوزف ووتل، فرمانده پیشین فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) در واکنش به گزارش اخیر سازمان ملل متحد در مورد حضور و فعالیت روبه‌رشد گروه القاعده در افغانستان، می‌گوید که بیم آن دارد که ایالات متحده در یک وضعیتی قرار گیرد تا برای رسیدگی به تهدید القاعده، به منطقه برگردد. ووتل فعالیت گروه القاعده در افغانستان را نگران‌کننده توصیف کرده و گفت که با خروج ایالات متحده از افغانستان، این نگرانی وجود داشت که مقام‌های حکومت سرپرست بر تعهدات خود عمل نخواهند کرد و گروه‌هایی به مانند القاعده توان احیای مجدد و حتا صدور تروریزم به بیرون از مرزهای افغانستان را پیدا خواهند کرد: «هراس دارم که در نهایت ایالات متحده در یک وضعیتی قرارخواهد گرفت که برای رسیدگی به القاعده و تا حدی با طالبان، دوباره به منطقه برگردیم».

این در حالی‌است که شورای امنیت ملل متحد که هفته‌ی گذشته در گزارشی، نسبت به حضور شبکه القاعده در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفت که گروه القاعده ۸ مرکز جدید آموزشی در افغانستان تأسیس کرده‌است. حکومت سرپرست کشور در آن زمان گزارش ملل متحد را پروپاگند خوانده و گفت که هیچ فرد مربوط به القاعده در افغانستان حضور ندارد.

گفتنی‌است که شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به گزارش ملل متحد اعلام کرده بود که القاعده در افغانستان و سایر کشورها به یک سازمان به‌شدت محدودشده مبدل شده و توان تهدید به امریکا را ندارد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv